ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Windows Live Mail  (läst 3756 gånger)

2011-02-03, 13:40
läst 3756 gånger

Utloggad Anita Hadadi

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 436
  • Senast inloggad: 2024-01-27, 13:35
    • Visa profil
Hej!
Jag har fått problem med min live mail.
Helt plötsligt går det inte att skicka,kommer upp felmeddelande.
Ett okänt fel har uppstått står det.
Windows live mail fel ID-0x80070057
Protokoll SMTP
Port 465
Secure (SSL):ja
Har varit inne på Windows live mail supportsida men fattar inte hur jag
skall göra.Och telia support tar nu 19kr min för att hjäpa till,lite väl
mycket tycker jag.Men om jag inte kan få hjälp här så får jag ringa dom.
Hoppas på någon duktig person som kan hjälpa en som kan allt för lite om sånt här.
MVH Anita

2011-02-03, 17:41
Svar #1

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Jag har problem med att hotmail (live mail) inte tar emot meddelanden skickade via comhems server pga hög spamaktivitet. Men du har ju Telia så det kan inte vara samma.

2011-02-03, 21:18
Svar #2

Utloggad Olle Lundstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 202
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 17:34
    • Visa profil
    • gultarpgen.se
När du googlar på ID-0x80070057 får du massor av träffar. Flera av kommentarerna pekar på att det kan vara ditt antivirusprogram som spökar.
 
Jag använder Windows Live Mail och har inga problem, men numera använder Microsofts antivirusprogram, Security Essential.  
Och jag har använt Telias mejl tidigare utan problem. Tyder på strul i din dator.

2011-02-03, 21:27
Svar #3

Utloggad Lars Drugge

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 244
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 13:08
    • Visa profil
Anita.
Om du med live-mail menar microsofts mailsystem (hotmail) som du kommer åt ute på webben så tvivlar jag på att Telia har ngt med det att göra.
Jag misstänker vidare att det inte finns ngt Microsoft supportcenter att ringa. Skulle det göra det så är det nog minst lika dyrt som att ringa till Telia.
Här en adress som kanske kan ge några ledtrådar.
http://windowslivehelp.com/'

2011-02-04, 12:33
Svar #4

Utloggad Anita Hadadi

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 436
  • Senast inloggad: 2024-01-27, 13:35
    • Visa profil
Hej igen!
Jag har inte hotmail,utan telia.
Jag har upptäckt en sak nu när jag har hållit på med mina mejl.
Under skickat har jag ett mejl som inte går att få bort.Det kommer
upp ett okänt fel har uppstått.
Det mejlet har gått via Franrike och tillbaka till mig.Och jag
kommer ihåg att efter det mejlet har det inte gått att skicka
något.Kan det vara så att det är ett virus som ställer till det.
Och i så fall hur gör jag då?
Anita

2011-02-04, 12:52
Svar #5

Utloggad Patrick Mattsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 19
  • Senast inloggad: 2023-10-05, 10:07
    • Visa profil
Hej Anita
Har du provat att köra dit antivirus program och se om det hjälper? det kan nämligen vara ett virus som spökar
mvh Patrick

2011-02-04, 13:58
Svar #6

Utloggad Anita Hadadi

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 436
  • Senast inloggad: 2024-01-27, 13:35
    • Visa profil
Hej Patrick!
Jag har Telia Säker Surf och den hittar inget.
Så vad gör man?
Ta emot e-post går bra.
När jag skall skicka hamnar det i utkorgen
Jag har Googlat på ID numret, men det finns så mycket där
som jag inte fattar, är tyvärr dålig på datorer.
Så det verkar inte vara så lätt det här
mvh Anita

2011-02-04, 17:16
Svar #7

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11052
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 23:58
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej Anita,
Har själv varit i en besvärlig situation p g a att Outlook och Windows mail obegripligt nog inte har samma system eller vad det heter - något som en icke datakunnig gissar på då de ingår i Windows-familjen.
Jag fick göra så att jag ett tag - innan problemet löstes av en arvoderad professionell - använde min webmail att sända ifrån.
Känner Du till om Du har den möjligheten med Ditt Telia säker surf?  
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2011-02-04, 17:51
Svar #8

Utloggad Anita Hadadi

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 436
  • Senast inloggad: 2024-01-27, 13:35
    • Visa profil
Jo jag kan kanske skicka via Telias webmail.
Men jag vill ju ha en lösning på det här problemet.
Efter att jag hade kört antivirusprogrammet så funkade det
något bättre.Men antivirusprogramet visade inget virus.Något mail som jag skickade gick fram,men inte alla.Några hamnade i utkorgen.
Men mailet som jag har från Frankrike går inte att ta bort, det tycker jag är konstigt.
Vid något tillfälle fick jag ett felmeddelande att jag skulle kolla mina kontoinst. på
Telia,hur jag nu gör det.
Anita

2011-02-04, 20:53
Svar #9

Utloggad Kenneth Eriksson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 120
  • Senast inloggad: 2022-01-19, 13:08
    • Visa profil
Under menyn Verktyg har du alternativ, det vill säga alla inställningar som rör anslutningen till Telias e-postserver.

2011-02-05, 09:55
Svar #10

Utloggad Anita Hadadi

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 436
  • Senast inloggad: 2024-01-27, 13:35
    • Visa profil
För att få reda på vad som gäller för rätt inställning måste man
då ringa telias dyra suport?
För jag vet ju inte om det är det som spökar
Anita

2011-02-05, 11:51
Svar #11

Utloggad Lennart Eriksson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 439
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 16:09
    • Visa profil
Anita, du kan ladda upp Telias Supportassistenten, eftersom du har Telia abonnemang. Det är gratis för Telia-kunder.
Jag har gjort det när jag hade problem. Där kan dina problem kanske lösas.
 
Nu vet jag inte om du har den assistenten, om inte gör så här:
 
Gå in på Telia.se, klicka på Bredband, gå sen ner till Eva och skriv in Supportassistenten.
Hon, (Eva), svarar Supportassistenten.
Klicka där, längst ner, och du kommer fram till där du kan installera den.
När du har gjort detta, och har fortfarande problem, kan du catta med, eller ringa support.
 
I 99,5% av fallen behövs inte någon catt eller telefonsamtal. Supportassistenten klarar nästan allt.
 
Mvh / Lennart

2011-02-05, 13:51
Svar #12

Utloggad Regina Nordstrand

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 349
  • Senast inloggad: 2024-01-28, 20:18
    • Visa profil
Anita, saxat från Telias hemsida har du inställningarna här:
 
I inställningarna för ditt e-postkonto behöver du ange följande servernamn; Inkommande e-post (POP3): mailin.telia.com (på port 110) Utgående e-post (SMTP): mailout.telia.com (på port 465 och med SSL) Telias servrar för utgående e-post använder säkerhetsfunktionen SSL, vilket tillsammans med ovanstående port behöver anges i e-postkontot. Du behöver även ange användarnamn och lösenord för inkommande och utgående e-post. Dessa uppgifter är desamma för båda servrar. Är du uppkopplad med Telia men skickar e-post via en annan e-postleverantör ska du ange leverantörens server för inkommande e-post. För utgående e-post anger du: smtprelay1.telia.com  
 
Men jag tror nog det största problemet är om du har något mail som sitter fast i utkorgen dock, du bör försöka rensa den helt och sedan starta om programmet och prova på nytt.

2011-02-05, 17:20
Svar #13

Utloggad Anita Hadadi

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 436
  • Senast inloggad: 2024-01-27, 13:35
    • Visa profil
Hej!
Jag har använt supportassistenten som Lennart ovan rekomenderade.(Tack Lennart)
Den hittar inga konstigheter med min e-post.
Det du skriver om utg.e-post smtprelay1.telia.com har inte jag.
Under Servrar har jag på utg.e-post bara (SMTP).Där går inte
att ändra något tror jag.
Vad menar du med att rensa utkorgen,jag tar alltid bort det som ligger där.
Är det något annat ställe som man skall ta bort på.Jag fattar inte varför jag
inte kan få bort mailet som jag har från Frankrike som ligger under skickat.
Jag har nämligen svarat på det därför ligger det under skickat.Jag tror att det
är det mailet som spökar eller?

2011-02-07, 10:57
Svar #14

Utloggad Anita Hadadi

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 436
  • Senast inloggad: 2024-01-27, 13:35
    • Visa profil
Nu har jag fått ordning på min e-post.Tack för tipset Lennart det var tack
vare suportassisten som det fixade sig.
Nu har jag bara mitt mail som jag inte fort bort under skickat kvar.Väntar på
svar från telias kundservice ang. det.
Tack alla som har försökt hjälpa till
Mvh anita

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna