ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: PDF995  (läst 1207 gånger)

2015-02-17, 16:50
läst 1207 gånger

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Jag har under lång tid använt gratisversionen av PDF995 för att lagra information, men nu fungerar inte detta plötsligt i min Windows 8.1.  
 
Jag undrar om programmet inte längre är fritt, även om det faktiskt framgår på  pdf995 hemsida? Och har någon annan stött på detta problem?
 
Jag har laddat ner både programmet och convertern, men det fungerar inte. När jag klickar på setup får jag följande meddelande:
 
 
 
Och jag förstår faktiskt inte meddelandet. Är det någon annan som gör?
 
M v h /Leif

2015-02-17, 18:58
Svar #1

Utloggad Sven-Ove Brattström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3276
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 14:25
  • Bilden är gammal, mera rynkor nu :)
    • Visa profil
För att uppgradera pdf995 måste du starta om datorn och köra setup igen. Notera: Det  kan krävas att du har administratörs rättigheter
 
För att köra ett program som administratör gör så här:
Öppna utforskaren.
Leta upp programmet. I detta fall Setup.exe för pdf995.
Markera programmet genom att klicka på det en gång med vänster musknapp.
Klicka en gång på höger musknapp.
En meny öppnas.
Klicka på alternativet: Kör som administratör
 
Nu borde det fungera att installera.
Brattis (före 2004 Linewizard) = Sven-Ove Brattström

2015-02-17, 20:59
Svar #2

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Nej, det fungerar inte. Får inte ens upp setup-filen. Den setup-fil, som jag visar ovan, finns inte kvar. Den var f ö från en gammal version av programmet.  
 
Så jag trodde att jag skulle få aktuell setup-fil när jag laddade ner programmen, men någon sådan exe-fil följer inte med.
 
Och när jag laddar ner programmen och klickar på dessa, kommer jag bara tillbaka till den sida där jag laddat ner programmen ifrån!? Och det spelar ingen roll om jag angett mig som administratör.
 
Hmm...vet ej vad som felas.

2015-02-17, 22:33
Svar #3

Utloggad Daniel Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1041
  • Senast inloggad: 2023-02-24, 22:06
    • Visa profil
    • www.amaze-a-vole.com
Jag lyckades hämta och installera (fast det inte var avsikten ) så själva installationsprogrammet tror jag inte det är något fel på. Jag kör i och för sig windows 7.
 
Installationsprogrammet heter pdf995s.exe och är 5544 kB stort. Är det vad du lyckats hämta ner också?

2015-02-18, 07:36
Svar #4

Utloggad Bo-Arne Östborg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 145
  • Senast inloggad: 2023-07-07, 21:17
    • Visa profil
Jag använder Bullzip pdf-skrivare på Win 8.1 som är gratis för privatanvändare:
http://www.bullzip.com/products/pdf/

2015-02-18, 13:10
Svar #5

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Ja Daniel, den har jag nedladdat. Men, som sagt, när jag försöker installerad den eller setup-filen (som jag hittade på C-disc i en särskild mapp i Windows Program, x86) så återkommer jag bara till nedladdningssidan (!).  
 
Jag börjar misstänka att detta är ett sätt att frångå gratis-nedladdning för nya versioner av Windows operationssystem ...

2015-02-20, 07:14
Svar #6

Utloggad Stefan Magnusson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 71
  • Senast inloggad: 2022-02-08, 15:05
    • Visa profil
Fungerar utmärkt på min Win 8.1 burk (Firefox 35 webbläsare), inget fel på installationsprogrammet, och varför skulle de manipulera det? De gör ju stor sak av att vara ett gratis-alternativ till Adobe Acrobat.
 
Jag noterade att man utan någon synbarlig bekräftelse på att installationen är klar hamnar på deras webbsida när man kör installationen, men eftersom det stod att installationen lyckats i texten på webbsidan, så provade jag att skriva ut till en PDF-fil och det gick bra.

2015-02-20, 13:08
Svar #7

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Funderar på om jag måste ha ett ordbehandlingsprogram installerat för att det ska fungerar? Det är inget jag tänkt på tidigare, i min äldre dator med Win-XP finns ordbehandlingsprogram.

2015-02-20, 15:14
Svar #8

Paul Bergström

Du kan ju testa denna som ett alternativ: http://www.pdfforge.org/pdfcreator/download
 
/Paul

2015-02-20, 15:44
Svar #9

Utloggad Stefan Magnusson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 71
  • Senast inloggad: 2022-02-08, 15:05
    • Visa profil
Nej Leif, Du behöver inget ordbehandlingsprogram för att Windows skrivarhantering ska fungera. PDF995 (Liksom alla andra PDF-fils-producerare) är enkelt uttryckt en virtuell skrivare som alla program med utskriftsmöjlighet i Windows kan använda.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna