ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Outlook Express  (läst 2430 gånger)

2001-08-30, 21:55
läst 2430 gånger

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Fråga beträffande Outlook Express.
 
Vet någon varför inte modemuppkopplingen avbryts när man har valt
Verktyg > Alternativ > Fliken Anslutning > Sätta bock för alternativet
Lägg på när meddelanden har skickats och tagits emot.
 
MVH/Sam Blixt/Oskarshamn

2001-10-02, 20:42
Svar #1

Patrik Andersson

Hej Sam
 
Jag tror det beror på att endast anslutligen till själva epostservern (ex. Telia) läggs på och inte uppkopplinge som sådan. Prova annars supporten för din operatör.
 
Mvh

2003-10-12, 19:28
Svar #2

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Jag skulle vilja hjälpa en kamrat (som har Outlook Express) med att ändra den visade e-post-adressen som anges när denne sänder ett vanligt e-postmeddelande.
 
Under vilken flik finner jag denna möjlighet?
Kan någon vänlig själ skriva en enkel instruktion, vore det mycket välkommet.
 
Har själv vanliga Outloook - det står i alla fall inte Express - och har letat under Verktyg, men finner inget lämpligt alternativ ...
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2003-10-12, 19:49
Svar #3

Kjell Arnesson (Delphinus)

Verktyg => Konton => fliken E-post, markera aktuellt konto och välj egenskaper, under fliken allmänt ändrar Du det som behövs.
 
Mvh Kjell

2003-10-12, 19:54
Svar #4

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Hej Olle!
 
Menar Du den Epostadress som står under Verktyg >Konton > Epost > Egenskaper > Allmänt ?
 
MVH
 
Sam

2003-10-12, 20:17
Svar #5

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej Kjell och Sam,
Det här låter ju enkelt. Mitt svar här blir lite taffligt, då jag själv inte kan se hur det ser ut i Outlook Express. Men är det så här enkelt - att man bara ändrar vad som står i den utgående e-posten, skall nog även jag klara av att instruera.
Situationen är den att den här personen har en e-postadress med @mbox301.swipnet.se men hos leverantören fått godkänt med ett annat ord före @ och endast swipnet.se efter, vilket onekligen ser lite bättre ut. Den alternativa adressen fungerar idag då jag sänder e-post till henne, men när hon svarar visas den gamla @mbox301.swipnet.se-adressen, och det är alltså det som skall ändras.
Säg till om ni tror att jag missuppfattat.
Vänligen,
Olle
PS. Tänk att man kan få hjälp i forumet även med sådant här. Trevligt   DS
Vänligen,
Olle Elm

2003-10-12, 20:23
Svar #6

Kjell Arnesson (Delphinus)

Hej Olle!
 
Jag tycker det ser ut som Du uppfattat det hela rätt.
 
Mvh Kjell

2004-03-03, 09:34
Svar #7

Bengt Jonsson

Hej
Kan någon hjälpa mig när jag inte kan skicka E-mail och detta  meddelande kommer fram.
 
Ett okänt fel har uppstått. Protokoll: SMTP, Port: 0, Secure (SSL): Nej, Felnummer: 0x800C0131
 
Jag startar om datorn och då går det att skicka meddetsamma Outlock kopplas upp. När det gått några minuter och jag vill skicka ett nytt E-mail kommer detta meddelande uppp igen.  
 
Och jag får starta upp igen. Och så vidare.
Hjälp mig

2004-03-03, 12:24
Svar #8

Utloggad Daniel Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1041
  • Senast inloggad: 2023-02-24, 22:06
    • Visa profil
    • www.amaze-a-vole.com

2004-08-01, 17:03
Svar #9

Utloggad Anita Hjorth

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 247
  • Senast inloggad: 2013-05-25, 16:07
    • Visa profil
Outlook Express försvann från vår dator för ett par månader sedan! Vi har inte lyckats återställa det. Läsa e-posten och skicka nya brev går via Telias startsida. Men jag kan inte skicka brev till någon jag inte har adress till! Dvs om jag klickar t.ex. på Bengts namn här ovan får jag bara ett felmeddelande: Det går inte att slutföra den angivna åtgärden för Outlook Express Mail. Kontrollera kommandoradens syntax.
 Vad gör jag? Nån som har några tips?

2004-08-01, 19:24
Svar #10

Yvonne Korn (Yvonnek)

Hej Anita - du skriver inte vilket operativsystem du har, men det vanligaste sättet är att gå till kontrollpanelen, välj lägg till eller ta bort program, välj sedan i vänstra sidan lägg till/ta bort windowskomponenter. Då kommer en ny ruta upp där du kan kryssa i att installera Outlook Express. Du måste nog ha din original-Windowsskiva i beredskap.
Lycka till!
Yvonne

2004-08-02, 23:13
Svar #11

Utloggad Anita Hjorth

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 247
  • Senast inloggad: 2013-05-25, 16:07
    • Visa profil
Hej Yvonne! Tack för hjälpen! Jag lyckades komma så långt att jag fick upp adressen till det namn jag klickade på. Sen har min man suttit hela förmiddan och grejat. Och nu funkar det! Alla gamla brev är tillbaka igen också.

2007-08-12, 17:21
Svar #12

Utloggad Anita Hadadi

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 436
  • Senast inloggad: 2024-01-27, 13:35
    • Visa profil
Hej!
När man tar bort ett mail från borttagetmappen
så hamnar väl det i papperskorgen.
Jag undrar hur ser man att det är mail som ligger där,vad kallas ikonen för,det finns så många kryptiska namn.

2007-08-12, 21:31
Svar #13

Utloggad Ingrid och Olof Bergström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 854
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 17:41
    • Visa profil
Hej Anita! Nej, det är borttagetmappen, som är papperskorg för mail. De kommer inte i någon annan papperskorg.
 
hälsningar Ingrid
Olof och Ingrid Bergström

2007-08-13, 09:20
Svar #14

Utloggad Anita Hadadi

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 436
  • Senast inloggad: 2024-01-27, 13:35
    • Visa profil
Tack Ingrid.
Då kanske du också vet vad ikonerna i papperskorgen betyder som är BAK-filer.
Ex.Inkorgen.bak o.s.v
MVH Anita

2007-08-13, 14:05
Svar #15

Eva Rönn

Anita,
När du har komprimerat i Outlook Express för att spara diskutrymme, hamnar överflödet som BAK-filer i papperskorgen. Det är bara att tömma.
/Eva

2008-03-12, 10:46
Svar #16

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Jag har f.n. stora bekymmer med mitt epost-program, Outlook Express. När jag skickar epost lägger sig meddelandet inte längre, som det borde, i katalogen skickat utan fastnar i utkorgen, där det ligger kvar och skickas gång på gång, tills man till sist tar bort det därifrån. Väl borttaget (delete) finns det givetvis inte kvar i programmet längre, vilket också är ett bekymmer eftersom man då inte kan gå tillbaka och kolla när och vad man har skrivit. Alla meddelanden går fram till mottagaren - ofta flera gånger om när man inte kommer ihåg att rensa utkorgen efter varje sändning...
 
Jag har haft samma problem för något år sedan, och fick då efter mycket tjatande hjälp av den duktig person på Telia support, men när jag nu ringer dit får jag bara höra att jag skall vända mig till programleverantören, d.v.s. Microsoft, och så får jag ett telefonnummer dit. Väl framme hos Microsoft kastas man under åtskilliga minuter mellan olika menyval, och dribblas till sist bort med en förklaring om att Microsoft inte ger support åt program som fanns med i datorn redan vid köpet...
 
Vad göra? Har någon annan råkat ut för detta irriterande problem?
 
Mvh
Ted Rosvall

2008-03-12, 11:05
Svar #17

Utloggad Henrik Törnqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 735
  • Senast inloggad: 2011-03-28, 13:54
    • Visa profil
Hej Ted!
 
Det brukar alltid gå att hitta en del svar och lösningar på Microsofts hemsida. Läs gärna Microsofts  Felsökning av meddelanden som ligger kvar i Utkorgen och se ifall lösningen finns där. Annars kanske det är dags för ett annan mail-klient? Då kan jag rekommendera  Mozilla Thunderbird.
 
Med vänlig hälsning,
 
Henrik Törnqvist
Örebro

2008-03-12, 12:32
Svar #18

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Thunderbird är MYCKET bättre Ted. Jag har aldrig lyckats bemästra Outlook, trots professionell support på jobbet.

2008-03-12, 14:18
Svar #19

Bernt Bergkvist

Hej!
 
Jag har haft det där problemet för många år sedan. Då fick jag tips om att gå in under Arkiv -> Mapp -> Komprimera alla mappar och sedan har problemet inte återkommit.  
 
Med vänliga hälsningar
 
Bernt Bergkvist

2008-03-12, 19:18
Svar #20

Utloggad Sven Luthman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 81
  • Senast inloggad: 2013-06-14, 09:39
    • Visa profil
    • www.genealogi.nu
Hejsan,
 
Byt till Thunderbird, utöver att det är gratis och regelbundet kommer med uppdateringar (buggfixar och förbättringar) så är det betydligt stabilare. Själv så går jag allt mera över till Open Source program istället för de kommersiella.
 
Gör er trycksak på 64 sidor i A5-format, innehåller tabeller i olika varianter på i princip varje sida. Har i mååånga år varit problem att få det bra i MS Word (olika versioner genom åren). Att få den som PDF var i princip omöjlig (blev halva sidor, vita streck i bakgrunder o.s.v.). Sista numret gjordes i OpenOffice - inga problem att exakt placera tabellerna på varje sida så de ligger mitt emot varandra. Exportfunktion som PDF som skapade en felfri version som kan lämnas till andra.
 
På jobbet måste vi ha MS-paket då kunderna skickar oss filer i det formatet, men vi använder Open Source-lösningar där det är möjligt. De kommersiella alternativen börjar bli efter de fria alternativen där många utvecklare bidrar med kunskap och tid.  
 
mvh
/Sven

2009-02-03, 13:29
Svar #21

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Hej på er
 
Jag har bestämnt för mig att det skall finnas en indikering (ljudlig) när man fått mail i Outlook/Outlook express. Men var finner jag den? Tycker jag letat på flertalet ställen nu. För det går väl inte i Hotmail och liknande som är webbaserade?
 
Är med i ett annat forum där en röst säger incoming mail om man sysslar med något annat på datorn, mycket trevligt tycker jag (och möjligen uppstressande i längden).
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2009-02-03, 13:43
Svar #22

Utloggad Lars Sundman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 186
  • Senast inloggad: 2017-04-29, 22:19
    • Visa profil
Hej
I menyn överst på Outlock Express kicka på Verktyg sedan på  
Alternativ.  
Kolla rutan som kommer upp om det är ibockat rutan med ljudsignal vid inkommande mail
finns under fliken Allmänt
M vh Lars

2009-02-03, 14:03
Svar #23

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Hej Lars
 
Har Outlook. det skiljer lite såg jag nu. Efter alternativ går man till epostalternativ, därefter till avancerat epostalternativ och kryssar i. Har redan provat nu, men får det inte att låta ändå. Volymen är på (även högtalarna)
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2009-02-03, 18:20
Svar #24

Utloggad Henrik Törnqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 735
  • Senast inloggad: 2011-03-28, 13:54
    • Visa profil
Hej Patrick!
 
Kolla under Start -> Inställningar -> Kontrollpanelen -> Ljud och ljudenheter och sist men inte minst Ljud.
 
Under Programhändelser, har du någon högtalare brevid Nytt e-postmeddelande? Annars kanske du måste lägga till ett ljud där för att Outlook ska reagera.
 
Med vänlig hälsning,
 
Henrik Törnqvist
Örebro

2009-02-03, 19:54
Svar #25

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Jag har där valt meddelande.waw som ljud. Det har inte funkat heller
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna