ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: IE 6.0 + Anbytarforum  (läst 826 gånger)

2003-08-11, 18:02
läst 826 gånger

Birgitta Ohlsson

Hej
 
Nu blir jag snart knasig. När jag skrivit ett nytt inlägg syns inte det förrän jag stänger IE och öppnar det igen, ibland får jag göra det flera gånger för att det nya inlägget skall synas. Det är ju retfullt nog men det som retar mig mest är att när jag startar IE igen så har texten ändrats till en mindre storlek så då får jag gå via Visa -> Textstorlek -> och välja Mellan. Finns det någon som vet vad detta beror på?

2003-08-11, 20:49
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Första problemet kanske kan hänga samman med det som diskuterats under Datorprogram och teknik: Rötter och Anbytarforum: Problem med uppdatering av 'Nytt senaste dygn'..? - kontrollera om det går bättre efter en ändring av den inställning jag rekommenderar där.. (Fast som framgår där så verkar det finnas många varianter på problemet.)
Att textstorleken hoppar tillbaka måste vara någon grundinställning som är fel; men det kan andra bättre än jag tror jag..

2003-08-11, 20:58
Svar #2

Birgitta Ohlsson

Ok, jag har läst och fixat till uppdateringen men det funkar inte riktigt ändå utan omstart av IE. När det gäller textstorleksändringen vet jag inte hur jag löser det.

2003-08-12, 14:59
Svar #3

Utloggad Lena Mårtenson Tingstam

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2020-04-16, 10:18
    • Visa profil
Man kan tvinga IE att uppdatera utan att starta om programmet genom att högerklicka i den ram man vill uppdatera och välja Uppdatera i den lilla meny som kommer upp.

2003-08-13, 00:42
Svar #4

Utloggad Peder Schulze

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 59
  • Senast inloggad: 2011-08-16, 13:22
    • Visa profil
Textstorleken är enkel att ändra.
Hållnere CTRL-tangenten medan du rullar musens scroll-rulle.
Snabbt går det oxå, men kräver en sådan mus!!!

2003-08-13, 18:28
Svar #5

Birgitta Ohlsson

Tack för tipset Peder. Tyvärr saknas scrollhjul på musen så jag får fortsätta ändra textstorlek under visa tills jag skaffar mig en sådan mus.

2003-08-13, 18:51
Svar #6

Karin Björkholm (Karin)

Övertecknad instämmer i Tackkören.Jag har en sådan hjulmus med sladd.Fiffigt.

2003-08-14, 18:25
Svar #7

Utloggad Knut Fasting

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 148
  • Senast inloggad: 2023-02-03, 18:34
    • Visa profil
IE oppdateres ved å trykke F5-tasten.

2003-08-14, 23:12
Svar #8

Peter Karlsson (Peterk)

F5 fungerar inte i detta fall (Anbytarforum); det för en ovillkorligen bara tillbaka till Anbytarforums startsida.
Så  ett högerklick följt av 'Uppdatera' i den ram man vill uppdatera är nog det enklaste..

2004-02-01, 10:25
Svar #9

Utloggad Ann Sjöberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 363
  • Senast inloggad: 2020-02-21, 16:30
    • Visa profil
Hej!
 
Min dotter var klåfingring när hon skulle ladda ner en zip-fil nu idag. Hon råkade ta bort krysset
i Always ask before opening this type of file. Så nu sparas alla zip-filer direkt utan förfrågan
och zip-filen öppnas.
 
Finns det någon som vet hur man ändrar tillbaka så att man får frågan igen?
Hon har I.E 6.0 och XP.
 
Hittade tyvärr ingen bättre rubrik att ställa min fråga på.
 
Hälsningar
Ann
Hälsningar
Ann

2004-02-01, 11:36
Svar #10

Lennart Andersson

I Windows XP gör du så här:
 
Starta Utforskaren
Under Verktyg - Mappalternativ - Filtyper letar du upp ZIP och går in under Avancerat. Där kan du markera/avmarkera bekräftelsen.
 
Jag tror att detta är rätt lösning.
 
/Lennart

2004-02-01, 11:49
Svar #11

Utloggad Ann Sjöberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 363
  • Senast inloggad: 2020-02-21, 16:30
    • Visa profil
Tack för hjälpen Lennart. Ditt svar var rätt lösning i vårt fall.
 
Hälsningar
Ann
Hälsningar
Ann

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna