ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gramps  (läst 894 gånger)

2005-01-31, 14:36
läst 894 gånger

Åke Forsmark

Hittade ett släktforskningsprogram för Linux som heter Gramps. Jag har bara testat det som hastigast men programmet finns på svenska verkar väldigt trevligt och lättanvänt. Det går att importera från och exportera till Gedcom. Det finns lite lull-lull också men det har jag inte tittat på ...
 
Programmet är gratis och finns på
 
http://gramps.sourceforge.net/

2006-11-15, 14:38
Svar #1

Wolf Bergenheim

Jag använder Gramps för mina släktforsknings behov. Gramps finns numera att få till Windows också. Med Gramps kan man tillverka en hel del fina raportter mm. Dess exportering till en webb sajt är en av mina favorit egenskaper. En annan funtion som jag använder mig mycket av är att rita ett släktträd.
 
Gramps kan exportera till alla möjliga olika genealogi format, inte endast till Gedcom. Jag är mycket nöjd med programmet.

2006-11-15, 16:23
Svar #2

Bo Nordenfors (Nob)

Dubbla inlägg om samma sak är inte tillåtet enligt reglerna för anbytarforum.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna