ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Arkivdatabas  (läst 563 gånger)

2015-12-14, 22:25
läst 563 gånger

Utloggad Sten-Sture Tersmeden

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 489
  • Senast inloggad: 2017-02-14, 20:51
    • Visa profil
Söker helst ett färdigt verktyg för att hålla reda på ett släktarkiv. I andra hand ett databassystem där jag själv kan bygga upp en arkivdatabas.
 
Innehåll: Ett tiotal fasta fält, typ personnamn, född, död, ev. grentillhörighet mm, samt ett fritextfält (ca 5-50 dokumentbeskrivningar) där jag radar upp själva arkivmaterialet som tillhör en viss person, eller ev en viss gård.
 
Sökmöjligheter: Alla fasta fält, samt fritextsökning för sökning i dokumentbeskrivningarna.
 
Utskriftsbehov: Sorterade listor över alla personer och släktgrenar.
 
Jag har redan detta i en Lotus Notes databas. Men LN (jag har version 5)är numera lite svårjobbat, och inte så lätt att lära ut för kommande generationer. Min version av LN går bara att köra på Windows XP. Vill helst slippa gå över till senare version av LN.
 
/Hälsn Sten-Sture

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna