ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Presentation från CD-rom med autostart  (läst 495 gånger)

2005-01-14, 21:09
läst 495 gånger

Dan Johansson

Hur kan man göra en presentation på en CD-rom som dyker upp som autostart där man kan bläddra och välja avsnitt, som i en bok.
Finns det något gratisprogram som kan göra det här? Det behöver inte vara supersnyggt men enkelt. Till arbeten som tar kanske 200 sidor annars, på en cd-rom istället. Det ska vara en presentation om mina anor.
 
Som en Powerpointpresentation fast man ska kunna styra själv med pilar och kapitelindelning och så.. om ni förstår.
 
Jag vet hur man gör själva autostartfilen, men vad gör man själva presentationen med för program? Som kan ses på de flesta datorer, helst utan någon annan nödvändig installation.
 
Hoppas ni kan hjälpa. Hade varit bra att skicka runt till släkt och så, användas som släktbok och så  
 
MVH Dan Johansson

2005-01-15, 09:11
Svar #1

Utloggad Olle Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1081
  • Senast inloggad: 2019-03-22, 19:32
    • Visa profil
Dan!
 
En variant - gör en WEB-plats av filerna. Skulle nog tro att alla datorinnehavare i dag har en WEB-läsare.
 
Jag har berättat om hur jag gjort detta här:
 
Hur göra SläktCD
 
Det går ju även att att göra hyperlänkar i Word numera ( till plats i aktuellt dokument eller till extern url) så där har du ytterligare ett sätt

2005-01-15, 14:58
Svar #2

Dan Johansson

Tack! Att jag inte tänkte på det.
 
MVH Dan Johansson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna