ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Eric Georg Köhl, född 1748  (läst 1005 gånger)

1999-03-22, 19:48
läst 1005 gånger

Utloggad Kerstin Franzén

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 09:00
    • Visa profil
Jag söker efter uppgifter om trumslagare Eric Georg Köhl f 1748. Han bodde i Bolstad sn i Dalsland 1783 då sonen Jakob föddes. Han var gift med Brita Pakander (Pagander), f 1750. Är det någon som vet något mer om honom? Tacksam för alla uppgifter!

1999-04-16, 11:24
Svar #1

Berit Ulrikson

Hej Kerstin! Jag vet inte var Eric Georg Köhl föddes eller dog.Ej heller vad som hände barnen Jan Peter och Hedvig.Har en del uppgifter om barnen Carl Magnus, Jacob och Margareta.

1999-08-11, 10:09
Svar #2

Ketil Isaksen

Hei
Jeg vet ikke om det er den samme personen, men jeg har vært borte i en Eric Kohl/Köhl i generalmönsterrullene for Västgöta-Dals regimente. Han var 2. trummeslager ved Överstelöjtnantens kompani og bodde antageligvis på soldatbostedet Klypan i Sundals-Ryr. Han fikk avskjed i 1771, da en slektning av meg, Petter Modh, ble inntatt i hans sted. Jeg har omtalt dette på mine hjemmesider: http://olaf.hiof.no/~ketili/modh.htm
Denne personen er vel for ung til å være den Eric Köhl du etterlyser, men det kan kanskje være en slektning.

2011-01-15, 17:38
Svar #3

Utloggad Irene Eurenius

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2011-01-15, 17:38
    • Visa profil
Jag söker mer uppgifter om trumslagare Erik Georg Köhl 1748,hans hustru Britta Pagander/Jakobsdotter 1750 samt Brittas föräldrar,trumslagare Jakob Pagander och Margaretha Ingemarsdotter.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna