ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: RootsMagic  (läst 902 gånger)

2003-02-18, 12:14
läst 902 gånger

Jonas Kuschner (Jonas)

Ett nytt (släppt i januari) amerikanskt program, utvecklat av Bruce Buzbee som tidigare gjort Family Origins:  RootsMagic.
 
Är det någon som har testat det? Synpunkter?

2006-02-06, 16:45
Svar #1

Utloggad Cecilia Månsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2019-11-26, 21:59
    • Visa profil
    • www.ceciliasplace.se
Hej!
 
Jag har varit på jakt ett tag efter ett engelskspråkigt program som kan hjälpa mig att distribuera min forskning till släktingar och bekanta på andra sidan Atlanten. Jag har testat diverse program och inte varit nöjd - men nu verkar det som jag har fått napp. Det är Rootsmagic och vad jag har sett hittills av det är mycket intressant.  
 
Det skulle vara intressant att veta om fler har prövat det och det finns för synpunkter på det - bra och dåligt. Jag har bara haft det några dagar så än har jag inte hunnit upptäcka några större buggar.  
 
Programmet är billigt, nedladdningsbart från nätet, det finns demo-version, man kan direkt från programmet bränna en CD med sin databas med tillhörande dokument (jpg-bilder, Word-dokument etc knutna till en person), man kan zooma in och ut i fotografier. Det är dessa fördelar som jag gillar mest. En och annan nackdel finns det förstås men vilket program har inte det  :-(
 
Synpunkter? Gärna vad som INTE är bra med programmet så jag är beredd på det också innan jag ropar hej...
 
MVH
Cecilia

2009-11-19, 10:28
Svar #2

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Nu finns en gratisversion kallad RootsMagic Essentials. Vad som skiljer den från fullversionen och vilka begränsningar i övrigt som finns kan studeras på sidan RootsMagic features.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna