ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Legacy Family Tree  (läst 3693 gånger)

2005-11-10, 13:24
läst 3693 gånger

Utloggad Cecilia Månsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2019-11-26, 21:59
    • Visa profil
    • www.ceciliasplace.se
Hej,
 
Jag har laddat ner standard versionen av Legacy och programmet ser bra ut även om jag tycker att designen är något jobbig, men det kan ju vara för att jag inte är van vid programmet.
 
Jag gillar möjligheten att kunna zooma in och ut i bilder - kanon. MEN jag kan inte hitta att man även kan inkludera typ Word-dokument eller PDF-dokument till en person. Har jag fel?
 
MVh
 
Cecilia Månsson

2005-11-28, 00:17
Svar #1

Utloggad Bengt Grufman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 134
  • Senast inloggad: 2023-08-21, 00:10
    • Visa profil
Dokument kan fn läggas till under ljud-eller videoknappen i Legacy. I nästa release kommer en egen knapp för dokument enl uppgift från tillverkaren.

2006-10-02, 11:23
Svar #2

Utloggad Nils-Georg Lindström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2011-03-02, 13:08
    • Visa profil
Hejsan
Jag har använt Legacy 6.0 en tid och tycker att detta program är väldigt bra. Finns det några användare med erfarenhet av detta program ?  
Den svenska Legacysidan verkar inte vara så aktiv
 
Hälsningar  
Nils-Georg

2006-10-02, 13:25
Svar #3

Utloggad Kjell Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 477
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 18:44
    • Visa profil
Hej Nils-Georg
 
Här är en bra länk där du kan ladda ner uppdateringar m.m. Viserligen på norska men det är väl inte något problem  
 
http://www.legacynorsk.com
 
Kjell

2006-10-28, 14:56
Svar #4

cathis

Hej
 
Jag sitter här hemma med Legacy 5.0 på svenska och kan inte lägga in en halvbror med okännd far. Hur gör man det? Kan någon?
 
Hälsningar
Cathis

2006-10-28, 21:46
Svar #5

Utloggad Bo Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3221
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 10:35
    • Visa profil
En halvbror med okänd far, det låter som om du har modern?
Öppna rutan för moderns make/makar (knappen med en slipsprydd mansperson), lägg till en ny make med namnet okänd. Välj sedan denne make och lägg in sonen.

2006-10-29, 07:11
Svar #6

cathis

Tack, jag anade att det var något lätt men inte så enkelt... :-) Till mitt försvar, jag har helt nydligen börjat att använda Legacy.

2007-01-13, 00:51
Svar #7

Yvonne Nilvé

Hejsan.
 
Använder sedan länge Legacy 6.0 men ett par saker blir jag inte klok på. Kan man verkligen inte göra en lista över orter utan att behöva fixa en hel databas?  
Om jag vill delge någon annan en sådan där tuff uppställning av bara en gren i mitt träd, en sådan som alla andra skickar runt till varandra hur lätt som helst, varför kan jag inte göra en utan att ha en skrivare installerad? Jag har försökt med pdf-filar men det går bara inte. Vet någon hur man gör?
 
MVH  Yvonne

2007-01-14, 12:28
Svar #8

Utloggad Bengt Grufman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 134
  • Senast inloggad: 2023-08-21, 00:10
    • Visa profil
Hur ser det ut som alla andra skickar runt till varandra ?

2007-01-14, 21:44
Svar #9

Yvonne Nilvé

Hejsan.
Tja, kanske en lite luddig beskrivning men jag menar alltså sådana där fina utdrag ur sin släktforskning med bara valda grenar eller två individer och deras efterkommande till exempel. Då kan man ibland få skickat till sig en väldigt tjusig uppställning med all viktig data i tabellform eller som en slags smärre antavla. Jag kan inte göra det och spara filen eftersom jag inte har någon skrivare ansluten. Jag skulle vilja försöka mig på en liten släktbok till familjen här men jag vet inte hur man kan komma förbi det här problemet. Tar tacksamt emot alla tips och råd.
 
Yvonne

2007-01-17, 22:14
Svar #10

Utloggad Bengt Grufman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 134
  • Senast inloggad: 2023-08-21, 00:10
    • Visa profil
Yvonne,
Legacy har massor av alternativ för att göra snygga utskrifter, både grafiskt o bokform, där i stort sett allt kan styras av användaren. Du kan skapa resultatet i text, HTML, RTF, PDF på fil, printer eller direkt bränd CD. mm, mm
 
Du skall nog studera användarmanualen. På hemsidan finns en Video Training du kan köra.

2007-07-26, 23:56
Svar #11

Maria Wetterling

Är det någon som vet om/var man kan köpa Legacy Family Tree Deluxe 6.0 i Sverige?

2008-01-23, 20:50
Svar #12

Utloggad Bengt Kålax

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 120
  • Senast inloggad: 2018-03-19, 13:35
    • Visa profil
Hejsan
 
Maria frågade var man kan köpa Legacy 6.0 i Sverige. Enklast är det nog, att ladda ner den via deras hemsida  
http://www.legacyfamilytree.com/  
 
Programversionen 6.0 översätts som bäst till svenska, men när den släpps är ännu osäkert.  
 
Vet inte vad Yvonne hade för problem med sin ortslista. Databasen skapas i och med att du skriver ner en ort kompletterad med län mm.
 
Kan vara, att man måste ha en skrivare inkopplad för att man skall kunna förhandsgrandska dokumentet. Men en skrivare är ju väldigt nyttig komplement till datorn.
 
 
Bengt

2008-01-27, 14:00
Svar #13

Utloggad Kjell L. Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 182
  • Senast inloggad: 2019-04-07, 17:35
    • Visa profil
Hej!
Att Legacy 5 översatts till svenska är väl nästan avslutat för något år sedan. Men att Legacy 6 skulle vara ens påbörjat här i Sverige tvivlar jag på. Varför finns det ingen info om detta i så fall. Legacysvenska forumsida funkar inte heller numera. Beror kanske på Win.Vista.
 
Kjell
Kjell

2008-01-27, 15:07
Svar #14

Utloggad Bengt Kålax

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 120
  • Senast inloggad: 2018-03-19, 13:35
    • Visa profil
Hejsan
 
Legacy 6.0 översätts som bäst till svenska. Så fort vi kommit så långt att vi kan presentera arbetet blir det säkert info. Allmänheten har ännu inte möjlighet att testa programmet. Mycket arbete återstår som sagt ännu. Legacys svenska forumsida har inte blivit uppdaterad och har inget med Vista att göra.
 
Om du vill kan du säkert anmäla dig som översättare via Legacy's hemsida.
 
Bengt

2008-01-27, 18:28
Svar #15

Utloggad Bengt Kålax

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 120
  • Senast inloggad: 2018-03-19, 13:35
    • Visa profil
Hej igen
 
Var nu inne på LegacySvenska och visst finns det info, fast ännu sparsamt. Ni som är intresserade, gå in på forumet  
 
http://www.legacysvenska.com/
 
klicka på Forum och följ med vad som är på gång.  
 
Som sagt, finslipningen är på gång och snart släpps versionen Public Testing.
 
MVH
 
Bengt

2008-01-27, 21:18
Svar #16

Utloggad Sven Luthman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 81
  • Senast inloggad: 2013-06-14, 09:39
    • Visa profil
    • www.genealogi.nu
Hejsan,
 
Nog verkar det som Svenska Legacy legat i träda sista åren. När jag kollar i forumet så verkar nyaste inlägget vara daterat 11 mars 2007, när det gäller Legacy6 så är det sista inlägget i den tråden över 1 år gammalt. Med tanke på att den norska översättningen fanns för nedladdning redan hösten 2005 så har svenska gruppen tagit väldigt god tid på sig (förklaringen i inlägget 21 sep 2005 håller inte).
 
Nog med gnäll (ja, jag är närking ;-)) Det låter bra om det åter blir fart på den svenska gruppen och att ett översättning nu är på gång.  
Hur många ingår i den svenska översättningsgruppen?
Jag har inte tid själv att hjälpa till med översättningen, men har tillgång till den fulla versionen (Deluxe Edition) och hjälper gärna till med att testa de svenska filerna. Jag har testat ett antal olika program genom åren inom släktforskningsområdet och håller på med det nu också åt ett att amerikanskt företag.
 
Lycka till med översättningen, hoppas att vi snart får se den svenska översättningen.
 
mvh
/Sven
- - - - -
Besök gärna
Genealogi.nu
- - - - -

2008-01-28, 16:59
Svar #17

Utloggad Bengt Kålax

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 120
  • Senast inloggad: 2018-03-19, 13:35
    • Visa profil
Hejsan
 
Vi är 13 i översättningsgruppen varav 2 är sparlåga och några har haft väldigt låg profil. M.a.o. ungefär dom det brukar vara i dylika grupper. Jag kommer att meddela, när testversionen dyker upp. De som inte känner Legacy kan jag berätta, att programmet är relativt billigt. Åtminstone i förhållande till de egenskaper programmet har. Jag vill inte racka per på andra program, men Legacy har uppfattats som användarvänligt dvs. enkelt att använda. Kan vara att någon egenskap fattas, men knappast något program är helt perfekt.
 
Det stämmer, att Legacy 6.0 har legat på på is i flera år, men nu är de på hugget med Afrikansk, Dansk, Tysk, Estninsk, 4 Engelska, Spansk, Italiensk, Nederlänsk, 2 Norska 2 Portugisiska, Svensk och Finsk version. Det är bara att välja.

2008-01-28, 17:40
Svar #18

Utloggad Kjell L. Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 182
  • Senast inloggad: 2019-04-07, 17:35
    • Visa profil
Jag är väl en av de mindre aktiva, och det är roligt om något börjar hända igen. Jag gillar Legacy. Att jag inte kom in på forumsidan berodde på IE7. Med Firefox funkar det igen.
 
Kjell
Kjell

2008-01-30, 16:25
Svar #19

Utloggad Bengt Kålax

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 120
  • Senast inloggad: 2018-03-19, 13:35
    • Visa profil
Hej alla släktforskare
 
Översättningsgruppen har haft manfall på sista tiden och nu skulle vi behöva flera frivilliga översättare. Vi har jobb ännu så det förslår. Finns det nån som anser sig ha energi och behärskar engelska någotsånär och har känsla för svenska språket, tar vi tacksamt emot volontärer. Det är bara att gå in på Legacy's hemsida  
http://www.legacyfamilytree.com/
rulla längst ner på sidan och Click here
Arbetet är synnerligen intressant och så får man programmet på köpet med alla språkvarianter.  
Ingen skillnad var ni bor, vi har bl.a en som bor i Kalifornien.
Alla nya och gamla Legacy-användare passa på!
 
Arjas, Lindas och Marks
 
landsman
 
Bengt

2008-02-07, 12:02
Svar #20

Asko Mäkitalo

Komputer for Alle (K-CD), in March will include Legacy DeLuxe Edition 6.0
Orders also: http://www.legacyfamilytreestore.com/?Click=1192
 
Finska sidorna are activa.
http://www.legacysuomi.com/
http://hirvela.boardsxp.com
 
MVH
-Asko-

2008-02-14, 13:13
Svar #21

Utloggad Kjell L. Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 182
  • Senast inloggad: 2019-04-07, 17:35
    • Visa profil
Hej!
Det är något konstigt som skrivs på LegacySvenska Forum. Information om översättningen av Legacy 6.* till svensk version läggs ut av någon GÄST, det borde inte vara möjligt. Om det finns någon ansvarig för översättningen  så är det dags att du hör av dig och förklarar vad som pågår.
Kjell

2008-02-21, 22:16
Svar #22

Utloggad Olle Lundstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 202
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 10:11
    • Visa profil
    • gultarpgen.se
Är det inte konstigt att man håller på med översättning till Legacy 6.*, när Legacy 7 som finns i beta är på väg ut?
 
Fråga: Vet någon om det finns någon bra site på engelska där det diskuteras Legacy? Den svenska ....

2008-02-22, 10:10
Svar #23

Utloggad Leonard Johnson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2010-11-23, 12:15
    • Visa profil
    • www.leonardsgenealogy.com
Hejsan
 
Jag heter Leonard Johnson och är Team Leader för den Swedish Translation Team för Legacy 6. Ännu har inte Betaversionen av Legacy 7 kommit. Den kommer snart. Vi håller på som bäst att färdigställa version 6, men gruppen är inte färdig med översättning än. Vi har inte uppdaterat webbplatsen http://www.legacysvenska.com därför att det finns inte mycket att säga just nu. Översättningen av Legacy 6 har varit nerlagt i 2år och det var bara i slutet of nov, 2007 som den kom igång igen. Jag vet inte om det kommer att finnas en svensk översättning av Legacy 6 eller om det istället blir en svensk översättning av Legacy 7.
 
Hoppas det ger svar på några av frågorna.
 
Hälsningar,
Leonard Johnson
Team Leader
Swedish Translation Team

2008-02-24, 00:57
Svar #24

Utloggad Mikael Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1357
  • Senast inloggad: 2022-01-17, 11:31
    • Visa profil
Hej!  
 
Om det är fler än jag som får ett CRC-fel när programmet ska packas upp vid installation (från PC-tidningens CD 4-2008) så kan jag tipsa om att ladda ner från deras hemsida (http://www.legacyfamilytree.com/DownloadLegacy.asp), ange det lösenord ni får i e-posten, och slutligen (när ni öppnat programmet) ange lösenordet som ni får i tidningen. Det blir då Deluxe-versionen av programmet.  
 
Hälsningar, Mikael!

2008-02-24, 01:01
Svar #25

Utloggad Mikael Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1357
  • Senast inloggad: 2022-01-17, 11:31
    • Visa profil
Nej, just det, det andra lösenordet syns nog på datorn, i samband med att man väljer att installera från CD:n.

2008-02-26, 22:32
Svar #26

Utloggad Kjell L. Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 182
  • Senast inloggad: 2019-04-07, 17:35
    • Visa profil
Kjell

2008-03-10, 10:22
Svar #27

Utloggad Bengt Kålax

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 120
  • Senast inloggad: 2018-03-19, 13:35
    • Visa profil
Hejsan
 
Tänkte återkomma angående översättningsarbetet. Gruppen håller på med version 7.0. Version 6 kommer ej ut på svenska. Legacy's svenska website är under arbete. Jobbet med översättningen drar ut på tiden. En bidragande orsak är medlemsantalet i gruppen. Finns det nån som skulle kunna tänka sig med ett bidrag? Det är bara att gå in på Legacy's hemsida och anmäla sig. Vi kommer att hjälpa till med råd och dåd.
 
Hälsningar  
 
Bengt

2008-03-19, 14:04
Svar #28

Utloggad Bengt Kålax

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 120
  • Senast inloggad: 2018-03-19, 13:35
    • Visa profil
Leonard
 
Min dator har tillfälligt gett upp. Jag kontaktar dig när den är återställd. Hittade inte din e-post adress.
 
Bengt

2008-03-20, 10:41
Svar #29

Utloggad Kjell L. Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 182
  • Senast inloggad: 2019-04-07, 17:35
    • Visa profil
Varje gång jag avslutar Legacy dyker hjälprutan upp på skärmen. Varför? En annan sak är ju att hjälpen inte ens fungerar i Vista. Varför?
 
Kjell
Kjell

2008-03-25, 09:43
Svar #30

Asko Mäkitalo

Hi!
 
Den har fixat in Legacy v6.0.0.127  
 
 
MVH
-Asko-
 
(Meddelandet ändrat av amakitalo den 25 mars, 2008)
 
(Meddelandet ändrat av amakitalo den 25 mars, 2008)

2008-06-01, 08:35
Svar #31

Utloggad Leonard Johnson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2010-11-23, 12:15
    • Visa profil
    • www.leonardsgenealogy.com
Hej!
 
Detta är en uppdaterad lista over alla de nya funktionerna i Legacy 7 och en kort förklaring av dessa.
 
Karta
Denna funktion nås genom knappen ”Kartor” på verktygsfältet. Denna funktion är inte färdig gjort än. När den är färdig så kommer funktionen att försöka automatisk att visa alla platser på persons plats lista. För närvarande, om en plats har lat/long, kommer att markeras på karta.
 
Ortslista
Man hittar lista genom att gå in under Visa menyn > Baslistor > Orter. I Legacy 7 har denna skärm gjorts om. Om man är uppkopplat till Internet, så börjar Legacy 7 hitta rätt ort på kartan. När man markerar en ort Legacy 7 kommer automatisk a visa en vy där man hittar alla personer som använder orten. Man kan nu redigera personerna från denna skärm genom att klicka på Redigera knappen. Om du använder ortslistan inifrån familivyn kan man inte använda sig av funktionen redigering.
 
Källor
Den nya SourceWriter är valbar. Se Alternativ > Anpassa > Källor > System för källinmatning. Det är inte färdigställt i dagens läge. Det har ett antal mallar att använda för att tillverka källhänvisningar. Denna del av programmet är inte översatt till svenska än, det kommer lite senare.
 
Legacy Charting
Legacy 7.0 kommer att innehålla Legacy Charting. Man kan gå in i programmet genom ikonen som finns på verktygsfältet. Programmet är inte översatt till svenska än, det kommer lite senare.
 
Intervju frågor rapport
Man hittar dessa under Rapport knappen > Böcker/övrigt > Intervju frågor. Man väljer sedan en intervju typ. Frågorna kan man välja eller inte välja. Du kan lägga till dina egna frågor, m.m. Dessa är inte översatt till svenska än, det kommer lite senare.
 
Söka
Legacy har lagts till med dussintal verktyg för att kunna söka. Dessa hittar man genom att man går in på menyn Sök > hitta. Där hittar man en flik som heter saknade källor, eller saknade information flik. Många fler sök möjligheter i ”Var man ska leta” kolumnen av detaljerade sök flik, inkluderande söka källdetalj/kommentarer.
 
Uppstartsguiden
Denna funktion är tillgänglig när man startar Legacy 7.0 första gången. Den är också tillgänglig när man vill börja en ny familjefil. Då går man in under menyn Arkiv > Ny familjefil. Du kan också använda funktionen när du går in under menyn Arkiv > Importera > Använd importguiden.
 
Namn som gift
Under Index alternativ finns en knapp som gör att du kan inkludera namn som gift på alla rapporter.
 
Namn som gift kan nu inkluderas i Namnlistan och Indexvyn. I Indexvyn klicka man på alternativ > inkludera alternativ och namn som gift. I Namnlistan klicka på alternativ > inkludera alternativ namn och namn som gift.
 
Standardisering tips
När något skrivs in i persons informationsskärm som kan ifrågasättas som kommer standardiserings tips att visas som pop-up. Dessa har också lagts till i under möjliga problem rapporten. Se Verktyg > Möjliga Problem > Standardisering.
 
Möjliga Problem för SDH information
Se Verktyg > Möjliga Problem > SDH flik.
 
Säkerhetskopia
Legacy kan nu säkerhetskopiera din familjefil samt multimediafil samtidigt, som gör det lättare att flytta allt från en dator till en annan.
 
Nya hem och lägg till ikoner i verktygsfältet.
 
Släktskapskalkylator
Släktskapskalkylatorn visar numera även samband mellan personer som inte är besläktad. Se Verktyg > Släktskapskalkylator.
 
Barn kolumner under familjevyn
Legacy kommer nu automatisk att ändra mellan att visa 1, 2 eller 3 kolumner för barn, beroende på antal barn i familjen. Man kan också ändra genom att höger klicka på ett barn, sedan klicka på visa och välj vad som passar bäst.
 
Bildgalleri
Du kan nu lägga till dokument till personer. Tidigare gick det enbart att lägga till bild, ljud och video. Knappen ”fil” gör att du nu kan lägga till dokument.
 
Tipsfönster
Välkomstskärmen har nu knappen ”Visa mig hur” som gör att du får en förklaring av själva tipsen.
 
Vi behöver personer som vill ”testa” Legacy 7.0 och ge oss ”feedback” på programmet, vad som är rätt och vad som är fel. Om du vill vara ”testare” för Legacy 7.0 be vi dig att använda dig av följande länk: http://www.legacysvenska.com och sedan går in på ”Forum” och registrera dig. Du kan ladda ner den svenska version av Legacy 7.0 snart, då den kommer att släppas till försäljning.
 
Leonard Johnson
Grupp ledare
Svenska översättningsgruppen

2009-04-17, 07:15
Svar #32

Utloggad Leonard Johnson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2010-11-23, 12:15
    • Visa profil
    • www.leonardsgenealogy.com
Hej alla!
 
Vi har fått en ny meddelande från Legacy och jag vill delge alla innehållet so följer:
Hi Teams,
 
Because of the problems we are having with the international order forms we would like to offer all of our international users a discount.  It won't work for everyone if they cannot find a way to order in English they won't be able to use it.
 
Here is how it will work.   They have to order from our English store at:
http://www.legacyfamilytreestore.com/SearchResults.asp?Cat=1
 
If they select the 4th one down Legacy 7.0 Deluxe (Download Only) this will give them a Deluxe Edition Customer Number.  When they get the email from sales with their customer number tell them not to use the download links in that email but to download the language version from your teams site.   For example if they wanted to buy the Danish version of Legacy they should download and install the Danish version from the Danish teams website.   They then go to our English store (the link above) and order if they can in English.  When they get the email from sales with their Deluxe Edition Customer number use that number to unlock the Danish version and don't use any of the links to download from that email.
 
We apologize for this inconvenience and hope that offering them a 20% discount coupon code will help.    This coupon code is good for anything from our English store.  Buy anything they want and at the end when they are checking out enter this coupon code:
       
LegacyInt
 This will take 20% off of the total sale.
This coupon code will expire on April 24th, 2009.
Can you please put this info on your teams website, forum or email list so everyone knows about the problem and the discount.
 
Thanks
 
Ken McGinnis
Millennia Corporation
 
Hälsningar,
Leonard Johnson
Grupp ledare
Svenska översättningsgruppen

2009-04-17, 07:21
Svar #33

Utloggad Leonard Johnson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2010-11-23, 12:15
    • Visa profil
    • www.leonardsgenealogy.com
Hej!
 
Snart kommer vi i översättningsgruppen att börja med att översätta Legacy 8. Hur länge det dröjer innan man erbjuda Legacy 8 till försäljning vet jag inte ännu. Jag kommer åter när det är klart.
 
Hälsningar,
Leonard Johnson
Grupp ledare
Svenska översättningsgruppen

2009-04-17, 07:34
Svar #34

Utloggad Leonard Johnson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2010-11-23, 12:15
    • Visa profil
    • www.leonardsgenealogy.com
Hej!
 
Vi behöver översättare och testare. Det finns en mängd funktioner som behövs testas för att hitta vad som behöver justeras eller ändras och det är just det som man gör som testare. Ni kan anmäla er som testare på vår forum på följande address: http://www.legacysvenska.com/phpBB2/index.php
 
Hälsningar,
Leonard Johnson
Grupp ledare
Svenska översättningsgruppen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna