ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Holger7 i Win8.1  (läst 1105 gånger)

2014-06-28, 16:26
läst 1105 gånger

Utloggad Roger Thörnroth

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 98
  • Senast inloggad: 2022-07-29, 06:41
    • Visa profil
Har CD med licens för Holger7. Har köpt ny stationär dator med Win 8.1.
När jag kör CD:n i datorn får jag följande svar:
Det går inte att köra appen på den här datorn. Se om du kan hitta en version för den här datorn hos programvaruutgivaren.
 
Har via e-post skickat ovanstående tre (3) gånger till supporten i Holger. Inget svar.
 
Är det någon som har råkat ut för det jag beskrivit eller har svar på varför det inte går att köra CD:n? Vad göra om jag f.f. vill ha Holger7 vilken jag har betalt för?

2014-06-28, 17:16
Svar #1

Utloggad Alf Sjölin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 310
  • Senast inloggad: 2018-09-30, 23:04
    • Visa profil
Roger
 
Jag har Holger 8, samma problem som du, och kan inte uppdatera till 8.06. Jag är nästan säker på att den fungerar under windows 8, i alla fall gör demon de.  
Du kan läsa vidare under Holger8.
 
Mvh Alf

2014-07-03, 21:26
Svar #2

Utloggad Ingrid Hellberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 153
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 10:03
    • Visa profil
Jag har Win 8.1 jag hade inga problem att lägga in Holger 8 skivan och sen uppgradera till 8.06 via Holgers hemsida. Dåligt att du inte får svar från supporten, men det är tyvärr ganska vanligt. Tycker det är så himla dåligt att de inte är mer rädda om sina användare. Hoppas du får rätt med det.
Med vänlig hälsning
Ingrid

2014-09-07, 13:45
Svar #3

Utloggad Jimmy Karlsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2023-09-24, 20:39
    • Visa profil
Har precis bytt dator från W Vista till W 8. Har Holger 7 och kan inte läsa programmet i nya maskinen.  
Hur gör jag för att få W 8 att acceptera Holger?  
Använda Virtual Box eller liknande? Hur gör jag i så fall?  
Mvh  
Jimmy Karlsson

2015-09-25, 20:04
Svar #4

Utloggad Sven Carlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 276
  • Senast inloggad: 2018-03-12, 18:59
    • Visa profil
Tydligen är det flera som har problem att föra över databaser från H7 till H8.
Det står på sidan 15 i instruktionen (hittas under Hjälp) hur man gör - det är ju hur enkelt som helst!
Har försökt flera gånger men misslyckats varje gång! Problemet ligger på att göra GEDCOM-filer av den gamla databasen.
Med vänlig hälsning/SvenC

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna