ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: History  (läst 1074 gånger)

2003-02-25, 18:51
läst 1074 gånger

Fredrik Spjut

Hej! Finns det någon där ute som har erfarenhet eller använder History? Får det inte att fungera tillfredställande. Mycket felmeddelande och programavbrott. Kör History på windows XP. Hur fungerar programmat för er andra. Tips och ideer?

2003-04-20, 10:51
Svar #1

Utloggad Patrick Johnson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 22
  • Senast inloggad: 2019-10-29, 10:55
    • Visa profil
Glöm History jag har själv provat programmet och jag blir arg när någon säljer sådant skräp.
Kräv pengarna tillbaka och be Fricorps återkomma när programmet är färdigt. Det är inte meningen att vi som konsumenter ska vara bank åt företag som försöker utveckla en produkt. Men jag tror att programmet kan bli bra om Fricorps får det att fungera som det ska.

2003-04-20, 11:45
Svar #2

Utloggad Thomas Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 69
  • Senast inloggad: 2015-03-31, 21:38
    • Visa profil
Håller med Patrick, och har framfört till utvecklarna att det finns goda id?er - men det fungerar helt enkelt inte (även med den senaste uppdateringen) på godtagbar nivå. Man lovar import från Gedcom, men den fungerar dåligt. Dock har man betalat tillbaka utan problem.

2003-09-22, 23:27
Svar #3

Towa Lidman

Hej alla !
Jag har en undran.
Jag har själv History-programmet och måste tyvärr hålla med Er om att det är urdåligt.
Hur gjorde Ni för att få tillbaka era pengar ??
Jag har försökt att kontakta dem ang detta men får inget svar !
 
Jag vill ha tillbaka pengarna så jag kan handla ett annat program istället !
 
/ Towa

2005-08-14, 12:25
Svar #4

Utloggad Niklas Lindberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 410
  • Senast inloggad: 2012-01-13, 11:55
    • Visa profil
    • anfyndet.blogspot.com
Hej!
 
Någon som vet vad som hände med detta program?
Deras hemsida ser inte särskilt uppdaterad ut och jag blev bara lite nyfiken om det överhuvudtaget blev något av programmet och om någon alls använder det?
 
Tyckte själv det verkade lovande så som det presenterades, men det verkar ju som det inte blev något av det hela?
 
/Niklas Lindberg

2005-08-24, 22:09
Svar #5

Utloggad Patrick Johnson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 22
  • Senast inloggad: 2019-10-29, 10:55
    • Visa profil
Jag köpte programet för några år sen men ångrar mig bittert det känns som jag slängde pengarna i sjön.
Var är uppdateringarna? Var är supporten? Varför svarar ingen på mina mail ang. History?
Jag vill påstå att det är snudd på stöld att ta betalt för ett program och sen inte leva upp till det man lovade i form av uppdateringar, support osv.
 
Jag skulle vilja veta hur många förutom jag själv som blev lurade.
 
/Patrick Johnson

2005-08-25, 09:32
Svar #6

Utloggad Tommy Lilja

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 38
  • Senast inloggad: 2009-08-24, 20:45
    • Visa profil
Här är en till som till fullo instämmer. När jag senast fick kontakt med dem, ca 2 år sedan, skulle en uppdaterad användarmanual komma ut. Nu har jag även problem låsningar och felmeddelande när jag gick över till XP.
 
Tommy Lilja

2005-08-25, 15:10
Svar #7

Utloggad Jan-Christer Strahlert

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1111
  • Senast inloggad: 2015-01-12, 17:43
    • Visa profil
    • hem.bredband.net/strjan/
Hej Niklas, Patrik och Tommy
Jag deltog i en utvärdering utav betaversionen en gång. Fick en första version som tack för min medverkan. Köpte aldrig ngn vidare version pga att det inte hände ngn utveckling/uppdatering. Konceptet i prg hade jag redan själv i början utav 1980-talet, när jag skrev ett prg för C-64, och det blev publicerat i Mikrodatorn (SFBAS). Fungerade mkt bra i dåvarande dos-version. Databas, tidslinjer, relateriningar. Trodde på History när det kom ut, men trots att allt verkade så serieöst och bra så gick ngt snett? Ni som har problem, försök nå tillverkarna via namnuppgifter och telekatalogen är mitt tips.
Jan-Christer

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna