ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Grafiskt träd  (läst 1038 gånger)

2003-04-13, 17:32
läst 1038 gånger

Mikael Andersson

Finns det inget riktigt snyggt och effektivt program.
Disgen är rätt bra tycker jag, men de tar ju betalt.
Minsläkt är rätt bra det också.
 
Men det jag söker är ett grafiskt träd, där du har en faktiskt Gran eller nått, med namn och saker på. Finns det ?

2009-10-14, 14:54
Svar #1

Utloggad Lena Vendin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2013-01-10, 13:13
    • Visa profil
Hej,
 
Jag har en liknande fundering. Jag är ute efter en grafisk bild av ett träd som jag själv kan använda till att montera foton och textrutor på i ett bildbehandlingsprogram. Är det någon som vet vart man kan hitta ett sådant?
 
Lena

2009-10-14, 15:57
Svar #2

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Ni kanske kan hitta något att använda på denna sida - Free Genealogy Charts & Forms (About.com)
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2009-10-14, 16:51
Svar #3

Utloggad Karin Lindholm

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 136
  • Senast inloggad: 2021-04-03, 08:00
    • Visa profil
    • www.scrappa.nu/
Här finns några olika bilder med träd som går att köpa - Träd , det finns också digitala penslar att göra släktträdsbilder med.

2009-10-14, 17:23
Svar #4

Utloggad Bengt Kålax

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 120
  • Senast inloggad: 2018-03-19, 13:35
    • Visa profil
Hej
 
Legacy har en rapport som kallas för Familjebildträd där man kan välja mellan 1, 2, 3 eller 4 generationer. Jag har tänkt mig att tillverka en dylik, men det har inte ännu blivit av. Men några extra finesser som att skriva textrutor går nog inte. Man får nöja sig med långa eller korta namn i textrutorna, ev. levnadsår, ramtyp, färg på ram, 4 olika trädbilder mm.
 
Bengt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna