ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Family Origins  (läst 792 gånger)

2000-04-08, 23:58
läst 792 gånger

Utloggad Jan Hultberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 823
  • Senast inloggad: 2023-08-11, 21:07
    • Visa profil
Jag använder bl a ett program som heter Family Origins, version 6. Det har jag fått av en amerikansk släkting och programmet tycker jag fungerar bra. Om jag är rätt informerad så finns det en version 7 på marknaden.
 
//Mvh Jan Hultberg

2004-02-25, 22:34
Svar #1

Utloggad Jan Hultberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 823
  • Senast inloggad: 2023-08-11, 21:07
    • Visa profil
Hej, jag har fått ett problem med programmet Family Origins.
Då jag vill exportera min databas som GEDCOM-fil så får jag felmeddelande och det går helt enkelt inte att exportera den?!
Jag har försökt hitta olika vägar att lösa det hela på, men min engelska klarar inte olika tekniska termer och datatermer.  
Nu provar jag en sista väg, om jag mailar min databas till någon, kanske denne har möjlighet att omvandra filen till en GEDCOM-fil? Kan det vara möjligt, eller?
Databasen är på ca 1,9 MB och innehåller i dagsläget ca 8 000 personer. Den går även att skicka packad och då är den naturligtvis mindre.
 
Jag vet inte om det går att göra så här, men är villig att prova.
 
//Mvh

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna