ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ladda in släktskivor i Windows 7  (läst 976 gånger)

2012-11-19, 10:07
läst 976 gånger

Utloggad Sten-Sture Tersmeden

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 489
  • Senast inloggad: 2017-02-14, 20:51
    • Visa profil
Tråden med de enskilda släktskivorna är ju stängd, där skriver jag här.
Kör W7 prof 64 bit.
Har laddat ett 15-tal skivor. De hamnar dels under mappen Program dels under mappen Program (X86). Några under en mapp Program till!! Denna förvirring från Operativsystemet har medfört att vissa skivor inte går att starta på ett normalt sätt! Vill också minnas att beteckningen Program Files också fladdrade förbi, men inte syns när jag tittat i Utforskaren.
 
Har alltid valt de kataloger som systemet föreslår.
 
Hittade just en annan tråd om detta, men väljer att posta här , då den var lite gammal.

2012-11-19, 16:41
Svar #1

Carl Szabad

Jag brukar alltid rekommendera att man skapar en ny rotmapp `Databaser, där man installerar databasskivorna, eftersom Windows har egna hyss för sig när det gäller mappnamn som börjar på Program. Det rådet finns nog under de flesta diskussionerna om skivornas handhavande i AF. Under den mappen får de ligga ifred för Windows klåfingrighet.
 
Jag förmodar att du med släktskivor menar databaserna.
 
(Meddelandet ändrat av carl 2012-11-19 16:42)

2012-11-19, 18:50
Svar #2

Utloggad Sten-Sture Tersmeden

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 489
  • Senast inloggad: 2017-02-14, 20:51
    • Visa profil
Tack Carl, gjorde så, trodde det måste vara ett namn som Program eller Program Files!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna