ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bryngel Bryngelsson  (läst 1423 gånger)

1999-05-22, 20:13
läst 1423 gånger

Utloggad Gunilla Hallberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Finns det någon som kan hjälpa mig att komma vidare genom att hitta var min mm mm ff Bryngel Bryngelsson kommer ifrån.
 
Enligt hfl är han född 1779-03-21 i Ed på Dal.
Han gifter sig 1809-03-19 i Medbön, Krokstad sn,med änkan Torborg Andersdotter från Fressland, Mo sn.
 
Han tar hand om sin mor som heter Marta Månsdotter. Marta kommer från Dal.
 
Bryngel dör 1869-04-14 i Högbergane, Krokstad.

2000-02-08, 18:45
Svar #1

dis10746

Hei!
Jeg har desverre inge løsning på ditt spørsmål, men jeg forsker på Bryngel Haldvorsen / Haldvardsen (skrivemåte usikker)f. 1.4.1812. Han giftet seg med Maria Bengson i Krokstad 27.12.1832.De bodde en tid på Søbbøn i Krokstad.
Jeg søker flere opplysinger om Bryngel. Kan han være i slekt med din Bryngel tro?
 
Vennlig hilsen
Bjørg Brynildsen
Rosenlundv. 25, 1406 Ski, Norge

2004-12-25, 23:40
Svar #2

Per-Ove Nelstrand

Hej!
Inför en USA-resa i vår (2005) har jag fått hjälp med litet släktforskning. Jag har en anfader Bryngel Bryngelsson f 1800 från Dals Eds Socken och hans far Bryngel Bryngelsson gift med Märta Månsdotter . Bryngel och Märta bodde i Hindalebyn,

2005-07-30, 22:35
Svar #3

hans johansen

Hei!
 
Jeg søker også etter slektningene til Bryngel Bryngelsson som var far til Johannes Bryngelsson og farfar til Frans Albert Johannesson.  Disse data står under Bohuslen, og videre Håby socken.  Men kan denne Bryngel Bryngelsson være den samme som dere søker.  Han kommer jo fra Ryr.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna