ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släktträd m. andra familjemedlemmar än mor/far  (läst 1564 gånger)

2005-03-03, 14:02
läst 1564 gånger

Utloggad Henrik Törnqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 735
  • Senast inloggad: 2011-03-28, 13:54
    • Visa profil
Hejsan!
 
Konstig rubrik kanske vissa tycker men jag kunde tyvärr inte komma på något bättre. För närvarnade så använder jag Min Släkt som jag tycker är väldigt fint och trevligt. Men nu har jag stött på en sak som jag inte vet om det går att lösa direkt i programmet eller om jag måste införskaffa mig ett annat.
 
Jag vill lista/skriva ut ett släktträd där man ser ALLA släktingar och inte bara min fars föräldrar och deras föräldrar, utan även deras syskon. Går det i Min Släkt ? Om inte, vad finns det för program som klarar av det ?
 
Vänligen,
 
H. Törnqvist

2006-02-02, 17:29
Svar #1

Utloggad Stig Svensson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 457
  • Senast inloggad: 2017-05-10, 16:30
    • Visa profil
Hej Henrik.
 
Det finns ett amerikanskt program som klarar vad du efterlyser ovan. Namnet är GenoPro, och ett 30-dagar prov kan hämtas på http://www.genopro.com/
 
MVH
 
Stig

2006-02-02, 23:24
Svar #2

Lars Eriksson

I Min släkt går det väl att skriva in precis vilka släktingar man vill. Via Person och Ny familjemedlem kommer man direkt till möjligheterna bror och syster, t.ex.

2006-02-02, 23:41
Svar #3

Utloggad Anna-Carin Betzén

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1112
  • Senast inloggad: 2019-10-28, 20:07
    • Visa profil
    • www.btz.se
Henrik,  
 
I Min Släkt kan du väl få med syskonen i utskriften i textform, men det går inte i den grafiska antavlan.

2006-02-03, 07:38
Svar #4

Utloggad Henrik Törnqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 735
  • Senast inloggad: 2011-03-28, 13:54
    • Visa profil
Efter drygt ett år hade jag nog redan klurat ut att det inte går i Min Släkt och sedan glömt av att jag ens ställt frågan... :-)
 
Det är precis som Anna-Carin Betz?n skriver, att det inte går att få med syskon i den grafiska antavlan. Man kan givetvis utgå från den äldsta personen istället för sig själv, men då får man ju bara med den släktgrenen från den äldsta personen man väljer.
 
Väljer man däremot Anfäder under Rapport så får man med syskonen fast de står inte listade under Personer sist i rapporten.  
 
Kan någon verifiera att det ska vara så eller är det jag som har matat in på fel sätt ?
 
Mvh,
 
Henrik Törnqvist
 
PS. Tack till Stig Svensson! Laddade hem GenoPro och i det programmet gick det att göra det jag ville. Får använda det i detta ändamål men Min Släkt kastar jag inte ut i första taget! :-)

2006-02-03, 10:19
Svar #5

Utloggad Anna-Carin Betzén

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1112
  • Senast inloggad: 2019-10-28, 20:07
    • Visa profil
    • www.btz.se
Hmm, jag såg inte att ditt inlägg var så gammalt!
 
Jo, det stämmer att i rapporten Anfäder så finns syskonens namn och levnadstid i texten men inte under Personer. Du kan ju framföra ett ändringsförslag till din namne som gjort programmet.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna