ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wemmel / Polviander  (läst 569 gånger)

2005-10-04, 00:06
läst 569 gånger

Jonathan Eichhorn

Hej,
 
Min gammelmorfar hette Are Wemmel och var antagligen inflyttad från Finland till Stockholm. Min mormor sa att han (eller hans föräldrar, kan inte riktigt komma ihåg) bytte namn från Polviander, till Wemmel, av vilken anledning vet jag inte.  
 
Har hittat gamla biblar osv med hans namn i från början på 1900. Var / hur Polviander kommer in i bilden vet jag inte, inte heller hur man ska kunna få reda på det.  
 
Jag skulle behöva hjälp i att gräva i detta, var de båda släktnamnen kommer ifrån. Min mamma vet inget och min mormor verkar inte ha intresse alls i att 'gräva' i gammalt som hon säger. Var kan jag få reda på mer om familjenamnen Wemmel och Polviander?  
 
Med vänliga hälsningar  
 
Jonathan Eichhorn, Gävle.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna