ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Till vem gick min barnpension?  (läst 697 gånger)

2006-01-04, 17:37
läst 697 gånger

Lena Larsson

I vilket register kan man finna vem som mottog min barnpension efter att förälder avlidit?

2006-01-04, 18:14
Svar #1

Utloggad Jan-Christer Strahlert

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1111
  • Senast inloggad: 2015-01-12, 17:43
    • Visa profil
    • hem.bredband.net/strjan/
Hej Lena
Du bör ha haft en barnavårdsman (precis som jag).
Denne skulle i så fall sett till att du fick de pengar som du skulle ha. Din hemortskommun (socken) bör ha handlingar rörande vem som fick pengarna och vem som var god man. Min gode man var ofta hemma på kaffe på 1950-talet. Fann min moder de rätta kakorna till kaffet?  
Jn-Christer

2006-01-04, 23:38
Svar #2

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
När jag var inne i det systemet (på 90-talet) gick pengarna till min pappa som var min förmyndare. God man slapp jag, däremot vet jag Överförmyndarnämden visade intresse. Om jag inte minns alldeles galet tog Försäkringskassan beslut om att jag hade rätt till pengar, och det bolag som skötte utbetalningarna satte sedan in dem där de skulle hamna. Alltså borde det vara FK man får börja att rota i om det gäller senare tid.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna