ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkter i norra Norrbotten  (läst 790 gånger)

2013-03-25, 11:30
läst 790 gånger

Utloggad Fredrik Prost

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2013-03-26, 15:29
    • Visa profil
Hej!
Jag är ny här på forumet och gick med för att jag vill spåra två personer i min släkt och deras förfäder.
 
Jag kör dock fast kring 1890 med den ena och 1856 med den andra. Jag vet vad båda heter och hur dom är släkt med mig så jag tycker inte att det borde vara omöjligt, dessutom är dom födda 1886 och 1856 så det är ju inte förhistoria direkt.
 
Jag är ny på släktforskning och vet ju inte hur man gör och kör nog fast på grund av det. Är det någon som kan tipsa mig om var jag ska söka efter dom här två och deras släktingar några generationer bakåt?
 
Tacksam för tips och hjälp!
 
Mvh /Fredrik

2013-03-25, 15:28
Svar #1

Utloggad Moderator Norrbotten

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 226
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Fredrik jag föreslår att du postar inlägg med förfrågan om dessa personer under landskapet Norrbotten och den socken där dessa två personer fanns.
Det ger dig större möjlighet att få svar på dina frågor om dessa personer.
 
Mvh
Moderator Norrbotten

2013-03-25, 22:07
Svar #2

Utloggad Fredrik Prost

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2013-03-26, 15:29
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna