ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Leta death certificate i USA - hur?  (läst 821 gånger)

2013-12-15, 19:02
läst 821 gånger

Utloggad Britt Bragee

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2023-12-10, 17:45
    • Visa profil
Hej,
Jag har en syster till min morfar som utvandrade till USA 1891, gifte sig, fick barn och bodde 1940 i Los Angeles. Nu vill jag veta när hon dog, och det är helt omöjligt. Hon finns helt enkelt inte med bland de poster som har digitaliserats. Vad gör man då? Enligt Archives kan man göra manuella uppföljningar, men då måste man veta inte bara vilken stat hon dog i, utan också i vilket county. Är det någon som vet hur man ska bära sig åt? Och hur kontrollerar man att det är rätt person, när man i USA sällan noterar exakt födelsedatum?

2013-12-21, 16:35
Svar #1

Utloggad Charles LaVine

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 216
  • Senast inloggad: 2017-11-16, 16:53
    • Visa profil
Britt,
 
Försöker Social Security Death Index genom GOOGLE. Där kan man får kanske spår/uppgifter till datum och ställe.
 
Charles

2013-12-30, 17:59
Svar #2

Utloggad Britt Bragee

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2023-12-10, 17:45
    • Visa profil
Tack Charles! Jag försökte, och hittade en möjlig person, men födelsedatum är fel på ett halvår. Så vad ska man tro?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna