ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dombok för Tjust härad?  (läst 659 gånger)

2009-04-21, 12:34
läst 659 gånger

Utloggad Anders Bergstrøm

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 37
  • Senast inloggad: 2009-08-31, 15:44
    • Visa profil
Jeg har fået hjælp af John Sidén til at finde nedenstående. Jeg vil spørge om nogen kan fortælle mig præcis hvilken dombog for Tjust härad jeg skal bruge, og hvor jeg finder den (ligger den på nettet?)?
 
Med venlig hilsen
 
Anders Bergstrøm
 
-----------------------------------
Frånskilda hustrun Maja Svensdotter avled 1867-01-25 i Fattigstugan i Ringarum (Ringarum AI:32 fol 227). Varifrån och när hon kom dit kan jag tyvärr inte se.  
När Majas son Johannes föddes 1813 var Maja piga i Fröjerum och Fröjerum ligger i den del av Yxnerum som tillhörde Tjust härad i Kalmar län. Maja föddes också i en annan socken som tillhör samma härad nämligen Tryserum. I en dombok för Tjust härad skulle det kunna framgå vem som är Johannes' far.  
Under Yrken här i Anbytarforum har några ställt frågan om vad en brännmästare är och gör och även fått svar på den frågan, därför hänvisar jag dig till vad där står.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna