ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okänd mor och far  (läst 701 gånger)

2008-07-07, 21:51
läst 701 gånger

Utloggad jan Östling

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 26
  • Senast inloggad: 2013-09-05, 06:01
    • Visa profil
Jag behöver hjälp för att försöka hitta min mormors mor. Min mormor Gurli Alice Frideborg föddes i Halmstad 1904 av okänd mor och far. I dopboken uppges moderns ålder och att hon är förstföderska. Det finns inga slutna konvolut, ingen barmorskejournal. Gurli adopterades efter dopet av en familj i Halland. Något år senare blir hon fosterdotter hos ett barnlöst par i Blekinge, Anna och Göran. Annas bror Henrik har nyligen avlidit (1905). Jag kan inte hitta något testamente eller någon bouppteckning efter honom. När Gurli dör i TBC 1947 begravs hon i Henriks grav. Kan man anta att Henrik var Gurlis pappa? Anna och Göran som avled på 50-talet begravdes tillsammans med Annas föräldrar. Från min mamma har jag fått en berättelse om mejerskan som blev med barn och hastigt lämnade Blekinge. Det hela skulle varit arrangerat av Anna och Göran. Vilken tilltro bör man sätta till den här berättelsen? Kan någon ge mig tips och råd om hur jag ska få veta vem min mormors mor och far var?

2008-07-08, 00:21
Svar #1

Utloggad Lasse Waldemarsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5784
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 11:50
    • Visa profil
Hej Jan
Du kanske redan har dessa uppgifter men andra som hjälper till kan ha nytta av dem.
Enl. scb för födda i Halmstad sid 347
1904-02-17 Gurli Alice Frideborg f oäkta
fader okänd
moder okänd, född 1874-01-16 ogift
 
Lasse

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna