ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vart tar Carl Fredric vägen?  (läst 835 gånger)

2014-08-11, 20:41
läst 835 gånger

Utloggad Edit Holmqvist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2023-08-14, 15:54
    • Visa profil
    • Coffee & Church Records
Hej!
Jag har problem med att hitta Carl Fredrik Holmqvist, född 20 april 1837 i Kalmar Stadsförsamling. Hans mor hette Christina Bergqvist född 17 februari 1812, hans fader är okänt. Jag har följt modern före och efter hon fick Carl Fredrik, hon bor först i Arby socken och efter Carl Fredrik fötts bor hon i Mortrop socken där hon gifter om sig. Däremot försvinner sonen Carl Fredrik helt - åtminstone så vitt jag kunnat leta, tills han kommer till Arbrå, Hälsingland, som garvargesäll 1872. Har någon tips på hur jag kan hitta vart han befinner sig mellan födseln och till han kommer till Arbrå?

2014-08-11, 23:23
Svar #1

Paul Bergström

Edit,
 
Han flyttar till Arbrå från Långhults Söregård i Ryssby socken, Kronobergs län där han varit i lära hos garvaren Henning Walfrid Ericsson.
 
Han flyttade dit 4 november 1871 från Torrlösa i Malmöhus län.
 
Du kan fiska vidare därifrån.
 
/Paul

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna