ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sökes; mysterielösare  (läst 887 gånger)

2011-11-11, 11:09
läst 887 gånger

Utloggad Marie Kjellberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2015-09-01, 09:34
    • Visa profil
Jag har stött på problem med en Catharina Håkansdotter som föddes 1823-05-31 och dog 1904-07-14 i Vånga , Skåne. Enligt husförhörsboken ska hon vara född i Thorsås och det är här mitt problem är, jag hittar henne inte, varken i Östra torsås eller i Torsås. Det är precis som om hon inte egentligen finns. Hon födde även en son Jöns som fick efternamnet Bengtsson, jag har sökt i vigselboken efter en styvfar då sonen var oäkting men inte ett spår av något bröllop.
Finns det någon där ute som är intresserad av denna gåta så är jag djupt tacksam för all hjälp
 
ps, behöver jag tillägga att jag är väldigt mycket nybörjare

2011-11-11, 11:36
Svar #1

Lotta Nordin

Hej Marie,
det finns en Catharina Håkansdotter född i Västra Torsås 1823-05-31, dotter till Håkan Carlsson och Ingjerd Eriksdotter i Robbastugan. Västra Torsås C:5 sidan 104.
Familjen finns också i Västra Torsås AI:4 sidan 169, under Palmeryds backstugor.
 
Mvh//
Lotta

2011-11-11, 13:14
Svar #2

Utloggad Marie Kjellberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2015-09-01, 09:34
    • Visa profil
åååå...jättetack  
ska genast nysta i den tråden

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna