ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okänd-Försvunnen  (läst 731 gånger)

2011-09-15, 21:53
läst 731 gånger

Utloggad Harriet Hemlin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2011-09-18, 22:49
    • Visa profil
Söker min mormors mors far som åkte till America men sen försvann.Min mormors mor hette Jenny Karlsdotter som flicka och var född i Pjätteryd, Nybygden 1880-09-13. Hennes mor hette Anna-Britta Svensdotter f. 24/1-1844 och bodde på Nybygden, Pjätteryd ensam med sin dotter Jenny. Jenny står som oäkta i både födelse och husförhörslängd. Det enda jag har att gå efter är att fadern måste hetat Karl eftersom Jenny hette Karlsdotter i efternamn, men sen är det stopp. Har sökt i passagerarlistor men det är ju som att leta efter en nål i höstacken, så är det någon som kan hjälpa mig med hur jag kan gå tillväga för att kunna finna honom och få reda på vad som hände honom. Skall tilläggas att det finns inga foto eller brev eftersom huset som Jenny bodde med sin familj brann upp och därmed försvann troligtvis brev som hennes far hade skrivit från America.
 
(Meddelandet ändrat av Racebubbla 2011-09-15 21:58)

2011-09-16, 10:54
Svar #1

Utloggad Ingrid och Olof Bergström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 852
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 17:33
    • Visa profil
Har du letat i utflyttningsböcker för Pjätteryd? Men även om du hittar en Karl är det ju svårt att veta om han är rätt.
hälsningar Ingrid
Olof och Ingrid Bergström

2011-09-16, 20:01
Svar #2

Utloggad Harriet Hemlin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2011-09-18, 22:49
    • Visa profil
Tack för tips Ingrid. Ja jag har letat i kyrkböker i Pjätteryd men det finns hur många Karl som helst som åkte till amerika. Nä det blir en svår nöt att knäcka, men skam den som ger sig. Jag kollar allt jag kommer över.Hälsningar Harriet

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna