ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hittat min svärfars okände far  (läst 547 gånger)

2012-10-04, 16:29
läst 547 gånger

Utloggad Therese Holmqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2021-10-13, 16:52
    • Visa profil
    • thess.typepad.com/slktforskning/
Min svärfar fick trots upprepade frågor, aldrig veta av sin mor vem hans riktige far var.
Han adopterades av hennes man vid 14 års ålder.
 
Nu är det så att jag har hittat namnet på hans far i födelseboken.
Mannen ifråga tog på sig faderskapet ungefär en månad efter nedkomsten.
Vi vet också att han betalade någon form av underhåll ända tills min svärfar adopterades av sin mors make.
 
Den biologiska fadern gick bort i mitten av 70-talet. Men mina efterforskningar har visat att min svärfar har en yngre halvbror som lever och bor här på Västkusten.
Min svärfar, som har passerat 80, är nu lite sugen på att ta kontakt.
 
Vad hade ni gjort?

2012-10-04, 16:51
Svar #1

Utloggad Marie Näslund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 930
  • Senast inloggad: 2024-02-10, 22:19
    • Visa profil
Hej!
 
Ja, jag skulle absolut ta chansen!
 
Tänk vilken bonus på gamla dar och hans lillebror kan ju förmodligen berätta massor om deras biologiska far.
 
Jag skulle dock ta det försiktigt, kanske skicka ett brev först. Brodern kanske inte känner till att hans pappa hade barn tidigare. Det kan ju ta ett tag att vänja sig vid.
 
Han får nog också förbereda sig på att brodern inte vill ha kontakt och det måste man ju acceptera.
 
Men jag tror att han kommer attt ångra sig bittert om han inte tar chansen i alla fall.
 
Han kanske får en vän för livet!
Lycka Till
Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna