ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: En gammal brevvän...  (läst 747 gånger)

2005-04-28, 15:39
läst 747 gånger

Utloggad Magnus Pettersson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2010-12-03, 11:07
    • Visa profil
Hej!
Mitt namn är Magnus Pettersson. Jag hittade i helgen ett antal gamla brev. Dessa brev är ca 20 år gamla och kommer från en kvinnlig vän till mig. Dock så vet jag inte var denne kvinna bor för tillfället. Jag har sökt men inte funnit.. Inte ens hos skattemyndigheten...
 
Jag har den adress som hon hade vid de tillfället när hon skrev breven. Jag har också namn på  hennes broder och syster  
 
Jag skulle nu vilja återuppta kontakten med denna kvinna och min fråga till er är:
jag undrar om ni kan hjälpa mig med att få fram en bokföringsadress till henne?
 
MVH
//Magnus Pettersson

2005-04-29, 01:06
Svar #1

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Kan inte skatteverket hitta henne, hur ska då vi kunna? Skatteverkets upplysning tel 0771-567567 är den instans jag själv - och många med mig - brukar anlita. Vet du om hon fortfarande lever? Då en person avlider brukar personuppgifterna finnas kvar hos skatteverket i ca tio år. Därefter lämnas de till respektive landsarkiv. Om du skickar ett email med allt du vet om henne till mig så kan jag titta efter i Sveriges dödbok om hon avlidit. Min mailadress hittar du om du klickar på mitt namn ovan. Mailadressen är dock inte klickbar, du måste skriva den utan ordet erase i adressen.

2005-04-29, 12:49
Svar #2

Mari Johansson

Magnus, du kan ju försöka hitta hennes bror eller syster, de kanske kan hjälpa dig
MVH
Mari

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna