ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hur hantera osäkra uppgifter?  (läst 533 gånger)

2007-07-12, 20:53
läst 533 gånger

Utloggad Marie Josefson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 905
  • Senast inloggad: 2022-10-18, 19:56
    • Visa profil
I Hagelberg (R) fanns på 1700-talet två Anders Persson, benämnda d.ä. och d.y. (födda 1709 och 1726). I födelseböckerna finns två Sven med fader Anders Persson, födda 1759 och 1763. Dessa finns inte med i hfl., dog förmodligen tidigt (dödböcker för den tiden saknas). Problemet är att jag inte vet vilken Anders Persson dessa var barn till, jag är ganska säker på att det var till d.y., men jag kan inte helt bevisa det. Frågan är hur jag ska lägga in dessa båda Sven i mitt släktforskningsprogram, eller om jag helt enkelt ska låta bli att lägga in dom?
Jag kan ju lägga in dom där jag tror att dom ska vara, med en kommentar, men det känns inte heller riktigt rätt.
Hoppas någon kan råda mig!
 
Mvh Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna