ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sjöberg, Helga Karolina f1880 Dalarö. Utv 1900 - Död USA 1973  (läst 533 gånger)

2014-09-22, 20:37
läst 533 gånger

Utloggad Maria Timashans

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 105
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 07:57
    • Visa profil
Söker information om min farfars syster, Helga Karolina f Sjöberg som utvandrade 1900-09-15. Jag har i skrivande stund inget aktivt abonnemang på Ancestry vilket jag förstår kunde underlätta.
Min sen 30 år tillbaka avlidna faster, hade sporadisk kontakt med sin faster Helga, och var även och hälsade på henne i New York, N.Y. där hon bodde 1968.
 
Jag har sett nåt tidningsurklipp för länge sen - minns inte vem i släkten som hade det - där Helga finns med på bild med sin make John Foster i nåt sammanhang med hästkapplöpning.  
Även en tecknad bild från ca 1927 där Helga stått modell för en modetecknare, hon var alltså fotomodell fast avritad om jag får förklara det så.
Vem maken John Foster var har jag ingen aning om, inte heller om de fick några barn, men jag tvivlar på det då jag gissar att min faster borde ha känt till det.
 
Helga var änka när hon avled i juni 1973, i USA. Hennes aska kom hem i en urna som hämtades ut av en av mina sysslingar, och hon ligger begravd tillsammans  
med sin mamma och två (ogifta) systrar i en grav på Dalarö kyrkogård.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna