ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erikson f. Josefsdotter, Augusta Christina f1855 Lekeryd. Utv Jönköping 1887  (läst 464 gånger)

2013-09-21, 18:44
läst 464 gånger

Utloggad Pia Lindgren (fd Gudbrand)

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 487
  • Senast inloggad: 2020-08-03, 18:44
    • Visa profil
Jaha, ska testa att göra en efterlysning här för att se om jag får napp. Jag har en syster till en ana som heter Augusta Christina Erikson (gift) f. Josefsdotter. Hon föddes i Lekeryd 1855-12-03 och utvandrade 1887-06-11 ifrån Jönköping Sofia. Hon lämnar sedan Sverige sex dagar senare enligt Emihamn; 32:314:2567 med destination Chicago. Jag har letat efter henne via ancestry.com och alla andra tilltänkta hemsidor i USA. En släktutredning för hundra år sedan visade att det vilade ett okänt öde över henne. En bror till henne hamnade i Rockford Illinois, en syster i New York och den tredje syskonet som utvandrade är oxo som bortblåst.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna