ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Truedsson (Nelson), Jöns f1873 Oppmanna. Emigr 1893 fr Trolle Ljungby  (läst 340 gånger)

2011-08-09, 15:07
läst 340 gånger

Utloggad Helen Hildinggren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 90
  • Senast inloggad: 2023-02-08, 19:04
    • Visa profil
Söker uppgifter kring Jöns Truedsson f. 1873-02-13 i Oppmanna församling Skåne. Han emigrerade från Trolle Ljungby socken där han arbetade som dräng. Enligt passagerarlistor reste han från Malmö till New York med ankomst 4 maj 1893. Passagerarlistan finns ej i original varvid det ej kan utläsas om han åkte till någon. Troligast är att han angav sin bror Nils T Nelson som anhörig. Nels bodde och var verksam inom byggnadsbranschen i Las Animas, Ben county, Colorado. Det är troligt att Jöns antog namnet John T Nelson. Har förgäves sökt honom, Hittar många John Nelson men inget som kan knyta någon till just min Jöns som var min farmors bror.
Tacksam för alla upplysningar som kan leda mig vidare.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna