ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kullberg Berg, Olof f1869. Utv 1892  (läst 320 gånger)

2012-02-19, 18:40
läst 320 gånger

Utloggad Kaj Johnsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 48
  • Senast inloggad: 2020-03-15, 16:33
    • Visa profil
Jag forskar i släkten Kullberg. Min morfar Sven Kullbergs bror Olof Kullberg bytte efternamn till Berg efter flytten från Kristianstads Garnisonsförsamling 1890 tillbaks till Loshult i Skåne län. Olof är född år 1869. Han emigrerade till USA 1892-07-11 med båt från Malmö. I Emihamns databas finns en källkod: 1892:3633:7740. Han blir registrerad i USA 21 juli 1892. Informationen är hämtad från Emigranten populär i Ancestry.com. Tyvärr kommer jag inte vidare just nu. Min frågor är. Gick det båtar med emigranter även från Malmö direkt till New York. Eller åkte man via Danmark? Är det någon som vet något om Olof Bergs vidare öden i USA samt om fartygstransporten passerade några övriga hamnar på väg till USA? Göteborg är ju annars den ordinarie emigranthamnen. Han kanske bytte båt där.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna