ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karlsson, Karl Hjalmar f1886 Bjurtjärn. Utv 1904  (läst 306 gånger)

2012-03-17, 19:01
läst 306 gånger

Utloggad Lasse Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1163
  • Senast inloggad: 2021-01-22, 23:49
    • Visa profil
Hej!
Min farmors bror Karl Hjalmar Karlsson, född 1886 i Bjurtjärn Värmland, emigrerade till USA 1904-06-14 enl.kyrkböckerna, men sedan vet jag inget om honom, men jag kopierar in det lilla jag vet och hoppas att någon kan hitta honom någonstanns! Tyärr så sätter min dåliga engelska käppar i hjulet för mej!
Hälsningar Lasse Andersson Norrköping.
 
 Karl Hjalmar flyttade 1904-06-14 till USA enl. kyrkboken. Reser från Göteborg till New York
1904-06-22.Källkod 76:98:4702. Karl Hjalmar Karlsson fick namnet Carl Hjalm Carlson på
Ellis Island. Han anlände 3 juli 1904 ombord på Celtic från
Liverpool. Han uppgav brodern Carl Joh Carlson, 412 E Pine
Street, Cadillac, Michigan som destination. Han har ingen bror med det namnet!
Han finns inte med bou efter hans syster Ellen Karlsson som dog 1925 i Linköping,så troligen var Karl död då och efterlämnade inga arvingar!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna