ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker efter en släkting som emigrerade 1905 till USA.  (läst 696 gånger)

2006-01-15, 21:55
läst 696 gånger

Mia Lööf

Jag söker uppgifter på Anders Johan Johannesson. född 1879-04-20, i Ör, Dalsland.
 
Jag vet att han åkte till Amerika, Rush city MN 1905-02-24.Från Göteborg. Källkod: 78:168.57673.
 
Var & hur kan jag få tag i uppgifter om honom.
Har sökt på Ellis Island, men inte kunna finna honom där.
 
Tacksam för alla svar/tips.
 
Mvh
 
Mia Lööf

2006-01-16, 19:44
Svar #1

Birgitta Blomkvist

Hej
Har du listat ut på vilken båt han åkte med hjälp av CD-emigranten? Kolla vilka andra som åkte samma datum och troligen med samma båt och se om du hittar någon av dem på Ellis Island.  
Gå sedan till manifestet på stevemorse.org och leta. Ett namn kan ändras hur som helst.
Lycka till
Birgitta

2006-01-16, 21:36
Svar #2

Utloggad Bengt Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3584
  • Senast inloggad: 2018-07-16, 18:24
    • Visa profil
Han kom till Boston med S.S. Saxonia 10/3 1905, avresa från Liverpool 28/2: Anders J Johannesson, 26, Ör, Elfsb.
Destination: Friend Andrew Peterson, Rush City, Minn.
Bengt Johansson

2006-01-17, 17:02
Svar #3

Mia Lööf

Ett JÄTTE stort tack Bengt för dina uppgifter.
Jag hade nästan get upp hoppet om att kunna få fram några fler fakta på honom.
 
Du vet möjligen inte hur jag kan få fram information om när & var han dog?
 
Jag vill även tacka dig Birgitta för ditt svar.
 
Mvh
 
Mia Lööf

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna