ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rasmussen Alma Astrid Linnea utv USA 1947  (läst 662 gånger)

2007-07-20, 00:39
läst 662 gånger

Utloggad Susanne Eriksson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 58
  • Senast inloggad: 2021-10-23, 11:25
    • Visa profil
Hej! Undrar om nån kan hjälpa eller har något tips. Söker efter Astrid F 1917-05-08, maken Svend Charly F 1911 hennes son Bent F ca 1940 samt dottern F ca 1942. De emigrerade tillsammans till USA i December 1947.
Nu har jag sökt och fått endast en träff på var och en av dessa på internet Ancestory och det är New York Passengers Lists ,1820-1957. Då jag inte har något medlemskap där visas det ett litet lås.Vad kan man få ut av själva passagerarlistan brukar det stå någon destination vart de tog vägen efter båtresan.
Nu grunnar jag på om att våga försöka mig på ett medlemskap hos ancestory och om det kan vara värt det eftersom inga fler träffar om andra uppgifter om dessa människor kommer upp.
Tacksam för tips och råd
Susanne

2007-07-20, 07:39
Svar #1

Kerstin Thölix

Hej! Alma Astrid Linnea som är från Lind köping i Sverige anländer tillsammans med maken Svend Charley som är från Hellerup i Danmark och sonen Bent och dottern Margit som båda är från Copenhagen. Svend år 36 år, Alma 30, Bent 8 och Margit 6. Deras närmaste anhöriga i Danmark är Aunt M Termansen, Grönnegade 26, Copenhagen, Denmark. Familjen ska till Chicago Ill där åtminstone Charley har vistats mellan åren 1911-16. Han har sin far Chas. Rasmussen på 10808 Wellington ave, Melrose Park, Illinois. De anländer till New York den 30 nov 1947 med fartyget Jutlandia från Copenhagen.
 
MVH Kerstin

2007-07-21, 09:09
Svar #2

Utloggad Susanne Eriksson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 58
  • Senast inloggad: 2021-10-23, 11:25
    • Visa profil
Tusen tack Kerstin!!!
Jag är så glad att ha fått all denna information. Nu har jag verkligen för första gången efter många års sökande något riktigt att söka vidare på. Tack ännu en gång.
MVH Susanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna