ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karl August Holm från Visby  (läst 472 gånger)

2006-09-14, 17:32
läst 472 gånger

Gull-Britt Eriksson

Karl August Holm föddes den 7/1 1867 i Jämsjö, Blekinge. Var gift i Visby, men övergav familjen den 9/5 1896 och flyttade ensam till Amerika.
Han hörde aldrig av sig. Jag vet inte avresedatum och vart han kom i Amerika. Vad blev det av mannen, jag kan inte hitta honom.
Kanske någon kan hjälpa mej att hitta honom.
Vore mycket tacksam
Gull-Britt

2006-09-14, 18:15
Svar #1

Kerstin Thölix

Hej!
 
Enligt Ellis Island så anländer en Karl Au till New York den 23 maj 1896. Han kommer dit med fartyget New York från Southampton . Han är 29 år och 4 mån gammal. Han är Butcher och han ska till New York. När jag läser passagerarlistan så står det Aug. som förkortning för August.
 
MVH Kerstin

2006-09-14, 19:27
Svar #2

Gull-Britt Eriksson

Kerstin!
 
Du är en ängel, det är rätt person. Han var slaktare och åldern stämmer exakt. Nu gäller det bara att hitta honom i New York.
Tusen tack för att Du svarade så snabbt.
Hälsning
Gull-Britt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna