ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jöns Svensson & Johanna Sofia Larsson/Larsdotter  (läst 599 gånger)

2006-10-25, 20:22
läst 599 gånger

Utloggad Anne-Lee Wilson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1818
  • Senast inloggad: 2016-07-14, 22:00
    • Visa profil
Hej!
 
Detta gifta par fick utflyttningsattest,i Östra Broby församling,Kristianstads län,1 Aug 1892 för resa till Amerika,där slutar mina spår av dem.
 
Jöns Svensson
F. 15 Jan 1860,Möllarp,Östra Broby,Kristianstads län
 
Johanna Sofia Larsson/Larsdotter  
F. 19 Oct 1862 i Uråsa,Kronobergs län
 
Senast kända bostad:
Möllarp,Östra Broby,Kristianstads Län
 
Söker även kontakt med Hanne Lehmann i Danmark,hennes tipoldefar(Olof)var bror till Jöns.
 
Min morfars morfar(Nils)var bror till Jöns.
Min morfars mormor(Juliana Maria)var syster till Johanna Sofia.
 
E-maila mig gärna om ni har någon info om Jöns och Johanna Sofia eller hur jag kan komma i kontakt med denna Hanne Lehmann.
 
 
Mvh,
Mrs.Anne-Lee Wilson
Florida,USA

2006-10-26, 23:27
Svar #1

Utloggad Anne-Lee Wilson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1818
  • Senast inloggad: 2016-07-14, 22:00
    • Visa profil
Tillägg:
 
Ingen har kunnat finna dem i Sveriges befolkning 1900, ej heller på Emigranten Populär 2006.
Jag finner inte dem på Ellis Island eller på den danska emigrantsajten.
Ingen har än så länge kunnat finna dem i amerikanska censusen och jag har ej heller funnit dem på någon av alla de tillgängliga sajter jag känner till på Internet.
Jag har även rådfrågat släktingar som försöker hjälpa mig att hitta detta par men än så länge utan resultat.
 
Hur kan de ha emigrerat utan ett spår!?
 
Kan de ha hamnat i Kanada och isåfall,vad finns tillgängligt online att söka i och finns den kanadensiska censusen med pa Ancestry.com (subscription)?
Kan de ha emigrerat via Norge även om de kom ifrån Skåne?
Var finns den norska emigrantsajten?(Jag minns att jag använt den sajten förut med andra emigranter och att jag inte var något vidare bra på att söka där!).
 
Någon som har något annat tips om hur jag kan försöka hitta dem?
De är mina närmaste släktingar som har emigrerat och jag vill så gärna finna dem men jag vet inte vad mer jag kan försöka!
 
Detta par fick tre barn i Sverige som alla dog innan 1 Aug 1982(datumet på utflyttningsattesten).
 
Mvh,
Anne-Lee Wilson.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna