ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Ferdinand Larsson i Flo född 1869  (läst 519 gånger)

2006-04-23, 22:58
läst 519 gånger

Utloggad Anita Back Sandvall

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2008-07-13, 15:58
    • Visa profil
    • www.in-siktskallan.se
Söker min fars morbror som emigrerade den 21/4 1893 från Göteborg. har funnit ett foto från Omaha Nebraska. Han var född i Havregärdet, Flo. Har sökt på flera vägar men hittar inget. Vill gärna ha tips om hur jag skall fortsätta.

2006-04-24, 07:55
Svar #1

Utloggad Barbro Backlund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 107
  • Senast inloggad: 2019-06-14, 11:47
    • Visa profil
Anita- Jag bläddrade lite bland kopior som jag fått av Kurt Andersson Skara. Han har i många år läst microfilm av amerikanska kyrkböcker och då har jag fått del av uppgifter som rör personer inom Grästorps kommun. Jag hittar inte den person Du söker men en hel familj som utvandrade från Flo 1883 och som bosatte sej i Omaha, Co Douglas, Nebraska. Mor i den familjen hette Augusta Sofia Nilsson född i Djurgården Flo 1862. De uppgifter han fått fram finns i Saka 1311 B och 1311 C. Augusta Sofia var gift Backlund (precis som jag)
Barbro
Kanske värt ett försök.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna