ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Alfred Augustson - till Kansas?  (läst 357 gånger)

2005-11-20, 14:12
läst 357 gånger

Lena Ohlsson

Jag försöker hitta Alfred Augustson, född 1881-08-17 som 1901 reste till Amerika. I Sverige bodde han i Sätila församling. Jag har hittat honom på CD-emigranten och även på Ellis Island, där han landsteg 27 maj 1901, åkte från Göteborg 10 maj.  
Det är uppgivet där att han var på väg till Seranton (Scranton?) i Kansas. I passagerarlistan står ett namn på en person som han tydligen skulle besöka (tror jag) som är otydligt men som jag tolkar som I Lagergård (eller liknande).  
 
Jag har hittat ett foto taget i Topeka, så uppenbarligen kom han till Kansas trots allt.  
 
Jag har även foton från Spokane, W A och Victoria, B C som visar att han inte stannade i Kansas.
 
Men vad hände med honom? Vart tog han vägen? Var dog han?
 
All hjälp som jag kan få gällande denna man tar jag emot mycket tacksamt!
 
/Lena

2006-11-15, 12:51
Svar #1

Utloggad Carina Lundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1407
  • Senast inloggad: 2020-01-01, 23:10
    • Visa profil
    • www.lundinsslaktforskarservice.se
Hej Lena!
 
Emigranten populär:
 
Alfred Augustsson
19 år
född 1881/1882
Församl: Sätila P-län
Reser från Göteborg 1901-05-10
med destination SERANTON KANS
inga medåkande
Källkod: 67:490:2156
 
Mvh
Carina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna