ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johansson, Carl Albert *1875 i Tölö. Utv 1910  (läst 470 gånger)

2009-06-16, 22:35
läst 470 gånger

Utloggad Kent Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 263
  • Senast inloggad: 2024-03-04, 13:54
    • Visa profil
Hej!
 
Carl Albert Johansson född i Tölö 1875-08-17 emigrerade 1910-09-09 (enl. not i husförhörslängd) till Amerika. Jag tror att han kom till Chicagoområdet. Han finns inte med i EMIBAS. Jag har sökt på Ellis Island's websida. Jag har tittat i passageralistor från båtar som gick från Norge och Danmark anländande till New York hösten 1910. Jag har inte återfunnit honom i Amerika.
 
Finns det någon som har information om Carl Albert? Finns det någon som har tips till mig om webplatser mm att söka information?
 
Tacksam för all hjälp.
 
Med vänliga hälsningar  
Kent Johansson

2010-09-23, 22:31
Svar #1

Utloggad Kent Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 263
  • Senast inloggad: 2024-03-04, 13:54
    • Visa profil
Hej!
Jag söker information om Carl Albert Johansson född i Tölö Halland 1875-08-17. Han emigrerade enligt utfl.längd 1910-09-09. Jag har inte hittat honom i några emigrantdatabaser. Jag vet att han gifte sig med Margot och att han dog i USA (troligen i Chicagoområdet) 1937-01-25.
 
Finns det någon som vet något lämpligt forum i USA som kanske hjälpa mig att söka på han dösdatum?
Någon som har något annat tips?
 
Tackar på förhand.
Vänligen Kent Johansson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna