ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Oskarsson, Carl Oskar f. 1885-07-30 och Hans Petter f. 1877-08-11  (läst 308 gånger)

2004-05-29, 14:08
läst 308 gånger

R-M Simu

Hej!
Söker två utvandrare. De var halvbröder och hette Carl Oskar Oskarsson f. 1885-07-30 i Keräsjoki, Norrbotten och Hans Petter Oskarsson f. 1877-08-11 i Kemi, Finland. De utvandrade till USA under 1900-talet. Ingen vet vart i USA eller exakt när de for men släktingar tror det var någon gång mellan 1900 och 1940. Har inte lyckats hitta varifrån de reste, trots försök. Hoppas nu att någon kanske har stött på dem någonstans och kan ge mig lite hjälp. Tackar på förhand.

2004-05-29, 14:23
Svar #1

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Hej R-M!
Du har ju tidigare frågat efter dessa. Tipsen om hur du ska kunna hitta exakt när de utvandrar vet jag inte om du tagit till dig ännu, så jag länkar dit där du senast fick dem:
Anbytarforum: Källor: Emigrantkällor: Utvandring – vilka källor?.  
 
Återkom gärna med uppgift om du tittat i kyrkböckerna som finns till hemlån, bett Härnösands landsarkiv slå upp uppgifterna eller försökt hitta bouppteckningar (också via landsarkivet).
Hälsningar,
Eva

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna