ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Johan Persson, Norra Råda, född 12/12 1897  (läst 449 gånger)

2004-06-01, 15:06
läst 449 gånger

Gun Myrén

Hej!
Min farmors bror Nils Johan Persson, född 12 december 1897, Norra Råda, emigrerade till USA (säg det).
Ingen hörde något av honom. Jag har sökt i alla avgiftsfria register på nätet men inte funnit något. Jag är intresserad av när han emigrerade och vart han for. Har han ev. ändrat sitt namn?
 
Tack på förhand
 
Gun

2004-06-01, 22:42
Svar #1

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Hej Gun! Församlingen där han är född har fortfarande sina kyrkböcker kvar. Jag sökte honom på CD-Emigranten men hittar inte honom.  
 
Bodde han kvar i Norra Råda tror du till emigrationen, t.ex. hos sina föräldrar? Varför slår du inte en signal till församlingsexpeditionen och frågar när han emigrerar, det borde stå i församlingsbok och utflyttningslängd? Har du sett efter i föräldrarnas bouppteckningar om det finns en adress till honom? De finns på Värlandsarkiv om föäldrarna avled i en Värmlandsförsamling.
 
Hälsningar,
Eva

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna