ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Krist Noren i McIntosh, Minnesota  (läst 446 gånger)

2005-05-23, 16:00
läst 446 gånger

Utloggad Erika Öhnstedt

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 70
  • Senast inloggad: 2013-04-06, 23:01
    • Visa profil
Kristian Larsson Norén föddes 1857-05-28 i Nordannälden, Näskott, Jämtland.
Han emigrerade 1893 till McIntosh, Minnesota. Där kom han att kalla sig Krist Noren, och ägde Hotel Duluth, och en restaurang med en norrman Hovee.
Hotellet revs 1913 och gav plats till den bank som står där idag.
Jag har en eventuell hustru, Anna Carolina, född 1878 i Sverige, men som dör 1920 tror jag det var, i Hennepin, Minnesota.
Jag har med alla möjliga medel försökt hitta igen honom och följa hans liv, men det går inte!
Jag sökte på honom på Ancestry.com och han hittades, men där kostar det att se resultaten, så jag kunde inte se det som kom upp!
Jag har fått god hjälp av en man som bor i McIntosh, men som dessvärre inte kunnat få fram så mycket mer. Han fixade till och med en artikel om mitt sökande efter honom i lokaltidningen, men inga svar kom in. Han tycks inte finnas i några register, inte vad han kunde hitta iaf.
Vi har många foton tagna på honom, hans bröllopsfoto, samt ett foto på tre små barn, alla bilder tagna i Minnesota, och i olika åldrar.
Nu hoppas jag någon som vet vad den gör vill hjälpa mig!
Skulle bli oerhört glad för all hjälp!
 
/Erika

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna