ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Knut Stensrud  (läst 285 gånger)

2004-12-30, 18:19
läst 285 gånger

Marit Nyhus

Har i SSDI funnet en Knut Stensrud født 16/5-1922 død i Chicago Cook Illinois i feb. 1978.
Min mormor hadde en fetter med en sønn med samme navn og samme fødselsdato vi ikke har funnet mer om her i Norge. Kan dette være samme person?? Hvordan kan jeg finne ut om det er det uten å bruke en formue på attester derfra?

2004-12-31, 07:16
Svar #1

Jan Ek (Janek)

Enligt hemsidan för hälsomyndigheten i Illinois kostar en icke attesterad (genealogisk) kopia tio dollar. Billigare tror jag inte du kan få svar. Med förbehåll om att han kan ha avlidit utan släkt som kunnat ge identifierande uppgifter som föräldrars namn etc. Då kan attesten vara fattig på detaljer, och du kan i värsta fall sitta kvar med en osäkerhet om det är rätt person.
 
Uncertified, genealogical copies of a death record can be provided for $10 if the death occurred at least 20 years prior to the date of the request.  
 
Kopia av SS-5 som innehåller uppgifter lämnade av just denne Knut Stensrud personligen är visserligen mycket säkrare, den bör ge ett definitivt svar, men tar antagligen längre tid att få, och är ca tre gånger så dyr. (Beställes från SSA)

2004-12-31, 12:45
Svar #2

Marit Nyhus

Hei Jan og takk for svar. Jeg skal prøve å finne ut når hans foreldre døde og i evt. skifte etter dem er noe opplyst om hvor Knut befant seg da.
Igjen takk for opplysningene om hvor jeg skal henvende meg i Illinois.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna