ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Höglund från Fryksände till Amerika - men vart där ?  (läst 478 gånger)

2005-01-05, 19:04
läst 478 gånger

Utloggad Ann Liljemark

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 101
  • Senast inloggad: 2021-08-03, 22:06
    • Visa profil
Hej !
Finn det någon som kan hjälpa mig att finna mina försvunna släktingar i Amerika.
Jag har nyss funnit ut att min morfars morbror med familj emigrerade till Amerika, men jag vet inte vart.
Hans namn var Eric (Jansson) Höglund född 1860-10-06 i Fryksände, men åkte upp till Medelpad (Y), där han emigrerade ifrån.
Vad jag vet är att han reste först, 1892-04-05, senare reste hans fru Kristina Olsdotter, född 1853-07-25, Sunne (S). sonen Erik Johan Höglund, född 1883-12-16, Sandarne, dottern Märta Kristina Höglund, född 1886, Haverö (Y) och sonen Nils Gustav Höglund, född 1888, Haverö (Y).
Hustrun och barnen reste över 1892-10-25.
Hoppas att någon kan hjälpa mig att finna nu levande släktingar.
MVH   Ann

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna