ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gunnar Aronssons leverne efterlyses  (läst 489 gånger)

2004-06-26, 09:36
läst 489 gånger

Utloggad Magnus Allfelt

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 56
  • Senast inloggad: 2022-03-20, 17:33
    • Visa profil
Hej alla släktforskare!
Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med information om min fars farbror Gunnar Arvid Aronsson född 1883-08-31 i Gunnarås, Opparyd, V. Torsås, Kronobergs län. På grund av familjeangelägenheter blev han förskjuten från föräldrahemmet och emigrerade till USA 1920. Det sista som hördes av från honom var ett brev till föräldrarna som på grund av tidigare omständigheter inte besvarades. I brevet nämnde han att han arbetade på Fords Automobilfabrik i Detroit och hans adress var 2754 Grand River, Detroit, Michigan. Om hans leverne i Sverige känner vi till en del men efter hans emigration tills dess att han blev dödförklarad 1934 i USA har vi ingen information om. Jag skulle vara tacksam om någon kunde bringa ljus över hans leverne i USA.
Tack på förhand och en skön sommar önskar jag er alla.

2004-06-26, 15:23
Svar #1

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Förlåt mig att jag blandar mig lite utan att veta något om Gunnar Arvid Aronsson!
När man läser och finner något om dessa försvunna söner, döttrar etc. till våra förfäder, tycker jag faktiskt att det blir ännu mer intressant än den vanliga raden av förfäder och efterkommare (som ju också är intressant!). Vi har en plikt att finna dem och försöka tolka deras öde. Det gör ont i hjärtat, att läsa att denne man inte fick något svar från sina föräldrar. Jag hoppas tiderna har förändrats, oanset vad han hade funnit på...Lycka till Magnus Allfelt och ha en skön sommar själv!  
 
M.V.H. Steve

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna