ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Carl Johan Petersson från Nättraby  (läst 507 gånger)

2004-10-30, 11:36
läst 507 gånger

lasse

Är det någon som vet vad som hände min farmors far??
Han hette Carl Johan Petersson, född 1856-02-18 i Harstorp Fridlevstad. 1880-06-25 gifte han sig med Anna Mathilda Johansdotter i Nättraby där de bosatte sig och fick 5 barn. 1890-05-01 reste Carl Johan ensam från Malmö med destination Duluth, Minnesota.

2004-10-30, 14:45
Svar #1

Utloggad Anne-Lee Wilson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1818
  • Senast inloggad: 2016-07-14, 22:00
    • Visa profil
Lasse,
 
Använde han namnet Carl Peterson i USA blir det väldigt svårt att hitta rätt person då det är ett så vanligt namn.
Stannade hustrun och barnen i Sverige?
Duluth ligger i Saint Louis County,Minnesota.
 
Mvh,
Anne-Lee Wilson.

2004-10-30, 19:55
Svar #2

lasse

Hej Anne-Lee
 
Jo, jag vet att de var några stycken som hette Carl Peterson. :-(
Hustrun och barnen stannade kvar i Sverige, min farmor som var äldst i barnaskaran sa att de aldrig hörde något ifrån honom igen. Men i hans systers dödsannons från 1940-talet finns han med bland de sörjande och han skall då fortfarande vara bosatt i Usa.
 
Mvh
Lasse
 
 
Observera att för- och efternamn skall skrivas i rutan för användarnamn vid inlägg i Anbytarforum..
-Kom ihåg det framöver bara..  /Peter Karlsson - Anbytarvärd

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna