ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sven Olofsson från Tännäs  (läst 286 gånger)

2002-12-10, 11:03
läst 286 gånger

Utloggad Ulla Albano

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 50
  • Senast inloggad: 2004-05-16, 17:42
    • Visa profil
Min mormors familj pappa mamma två bröder och en syster emigrerade till Canada. De reste från Trondheim  1904-04-27 med destination Wetaskiwin, Alberta Canada. Jag har idag fått kontakt med släktingarna i Canada, men en bror fortsatte resan ev. till staten Washington. De efterlevande i Canada vet inte heller vad som har hänt med Sven. Hans namn var Sven Olofsson född 1885-03-12 i Tännäs. Den övriga familjen kallar sig i Canada för Oslund och jag har en uppgift om att Sven ska ha kallat sig för Olsson. Jag har sökt litet planlöst på alla tänkbara efternamn, men vet inte riktigt var jag ska söka. Pappas namn är Olof Andersson och mamma heter Ingrid Svensdotter. Kan någon ge mig en ledtråd?

2003-02-04, 18:41
Svar #1

Utloggad Ulla Albano

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 50
  • Senast inloggad: 2004-05-16, 17:42
    • Visa profil
Jag kan idag fylla på med följande uppgifter. Sven bodde ett tag i Ryley, Alberta, han och hans bror Olof arbetade ett tag åt ett järnvägsbolag. Sven fortsätter till USA där han har arbetat i olika stater, sist tycks han ha varit i staten Washington. Kan jag söka honom där på något sätt? Ulla Albano

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna