ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mina emigrerade Leverinare - var är ni.  (läst 781 gånger)

2003-06-20, 09:22
läst 781 gånger

Utloggad Annette Hölen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 222
  • Senast inloggad: 2023-07-17, 12:42
    • Visa profil
Hej !
Har försökt att hitta mina emigranter överallt men ej funnit dem. Jag är nybörjare i emigrantforskning så jag gör väl inte rätt.
Jag har hittat Kristina Matilda Leverin gift Himmelman och hennes make Otto födda resp, 1857-07-27 MalmaR 1858-05-13 Redslared R i Becker township Sherburne Minnesota i folkräkningen 1930 och även deras dödsdatum 1932-07-30 resp. 1945-11-04 i Sherburne. Hade de några barn?
 
Anna Josefina Leverin 1866-02-18 Kedum R, hittade henne i emigrationsboken landsarkivet Göteborg avreste med fartyget Frisko till Hull. Enl. utflyttningsatt. NY enl. hfl. Duluth Minnesota. Jag kunde inte hitta henne i Ellis I. har försökt med olika variationer men förgäves.
 
Johan Petter Leverin 1823-12-26 Levene R
Ida Maria Leverin 1863-12-19 Kedum R
Emma Catharina 1867-09-24 Kedum R
utflyttningsatt. 1883-09-17 avreste till Amerika, kunde inte hitta dem i emigrationslistan.
Kan någon hjälpa mig var ska jag leta tycker mig ha försökt allt. Detta blev en roman.
 
MVH Annette.

2003-06-20, 13:38
Svar #1

Jan Ek (Janek)

Hej Annette,
 
Många av de svar du letar efter finner du just i Becker twp, Sherburne County. Du har turen att just detta område har en ovanligt bra representation på internet genom Sherburne County Historical Society. Några länkar till ett forum där du kan posta efterlysningar under Sherburne finner du också på Rootsweb's sida, men SCHS är den verkliga guldgruvan.